Keresés ebben a blogban

2010. október 29., péntek

Amerika igáslova : KENWORTH W900



Egy személyes találkozás egy olyan autóval,motorral ami gyermekkorunk nagy ikonjai közé tartozott, mindig érdekes és izgalmas dolog.....most is ez a sztori,a filmekből, klippekből jól ismert Kenworth rövid bemutatója következik. 

Ki ne emlékezne a Gumikacsa és egyéb hasonló amerikai kamionos filmek főhőseire,- a hatalmas "csőrös" monstrumokra.
A sors pár hete egy ilyen batárral hozott össze és persze megpróbáltam a lehető legjobban kihasználni az alkalmat megismerésére.Meglepően halkan,szinte némán gördült be az épület elé a szerelvény.A hatalmas betonplaccon kicsit elveszett a mérete,de azért így is sejthető maradt,ez egy nem mindennapi járműszerelvény.Sem méretben,sem megjelenésben ! A traktor (vontató) piros színe még a legelvetemültebb sportkocsiknak is a becsületére válhatna + az az iszonyat króm és polírozott alu-hegyek.......A napsütés kajánul vigyorgott minden porcikáján,hajlatán és szögletén a gépnek.


A kipakolást követően megleshettük "őnagyságát". Itt a "nagysága" szó kétszer is aláhúzandó.



Egy osztrák cég (nem)mindennapi szállítóeszköze,némi demóautó beütéssel ami nem kisrészben a sofőrnek ( tulajnak ) is köszönhető.Igazi csodabogár volt a krapek.....ha gonoszkodnék,írhatnám azt is ,hogy a 160 cm-es és 55 kg-os személyiségét próbálta ezzel a monstrummal kompenzálni + a Kenworth-os pólójával amibe feszített :))) Persze azért még így is lehet azokban némi irigység akik látják ezt a monstrumot elrobogni Európa útjain.A plató szürke ponyvájához színben stimmelő bőrkárpit az utastér és a hálófülke (szoba ?!) legutolsó szegletében is,a kormánykarika nemes fa és króm a lyuggatott kormányküllő, na+ persze jutott fa a műszerfalra is bőven,amiben úgy simulnak a krómkeretes műszerek,órák (naná hogy mind klasszikus kerek) mint valami apró ékkövek sokasága egy barna bársonypárnán.A légkondi,motoros (füstszínű) ablakok és központi zár,csúcshifi,frigó és mikró,stb csak snassz hétköznapi dolgok egy amcsi kamionban.És akkor lássuk a külsőt is ! A színről már írtam,meg a képek is önmagukért beszélnek...DE egy ilyet,minden benzingőztől megzavarodott autó és motorrajongónak ( még ha nem is megrögzött kamionpárti ) látni kell,egyszer legalább az életben !!! 

.



A nyálasan túlcsorduló amerikai ízlésvilág,giccs és megalománia valami olyan fokú telitalálata ami mindenkit levesz a lábáról ( !!! ) Maga a gyönyör.....és jó nagy.......Baromi jó nagy :)) Mindez meglepő módon roppant aprólékosan és részletesen előadva. Iszonyat sok lámpa,index,villogó,helyzetjelző,mittudomén minden ketyere ami csak fényt képes kibocsátani magából.A vontatóval farkasszemet lesve,19 db-ot ( !!!) számoltam össze.....és még körbe se jártuk a verdát.Na és a króm.Lényegében a külsején nincs olyan fémfelület ami nem krómozott vagy polírozott alumínium volna.Ez,ismerve a szerelvény méretét ( és a hazai krómozó és felületkezelő műhelyek árait ) bizony,nem kis teljesítmény.Apropó teljesítmény...nem,mégse...erre kicsivel később fecsérlünk időt.Inkább csorgassuk továbbra is a nyálunkat az esztétikumára a dolognak.Az égnek meredő oldalanként egy-egy kipufogó ( kémény ) a hatalmas légszűrőbox vagy inkább hordó,a finoman megmunkált trepnik az oldalanként  120 gallonos üzemanyag tank és az alufelnik...mind-mind csillog és tükörfényes......tényleg,hogy jött ide ez a hapsi,varázsszőnyegen ??? Se muslinca paca,se víz,se  uram bocsáss sárfolt........Hmmm.......na de akkor gonoszkodjunk is egy kicsit:) Valahol olvastam : a gyermekkori ábrándok,példaképek,ikonok és mindenféle ilyen marhaságok azért vannak,hogy egyszer valami,valaki porrá zúzza azokat...legfájóbb,ha a gyermekkori kedvenc Mack,Peterbild,Kenworth és egyéb "csőrös" ábrándképet,pont egy ilyen csőrös tiporja szét.....mind a 18-20 kerekével :) Nos,a feketeleves:Azt is írhatnám,- meglepő és mulatságos :
1. A fülke belseje széltébe meglepően szűk (!!!),de úgy frankón szűk...a hossz,főleg a hálófülkének köszönhetően rendben van,de szélességében bőven verik az európai kamionok.....
2. A motor soros 6 hengeres és CATAPILLAR származék ami még nem volna gond és a 430 lóerő is oké,de egy soros dízel (!!!) egy amerikai ikonban ...Brühühü......


3.Az orr,ami lényegében a traktor egész eleje sárvédővel-gépháztetővel-fényszórókkal,stb...üvegszálas kompozitból van és miután felhajtottuk,úgy nyeklik-nyaklik mint a VW bogártalálkozós vagizós,kivénhedt műanyag buggy-k (!!!)...megint csak Brühühü.....


.



4.És a végére hagytam a meglepők után a mulatságosat is ! A csoda szép polírozott csillogó-villogó alufelnikben,a méret és gyártó nevét követően ott virított a Made in Hungary szöveg (!!!)....nnna,ez aztán már tényleg Brühühü...egy amerikai ikonban.....made in Hungary (?!)A felniket Székesfehérváron az ALCOA-nál (Alcoa : amerikai aluipari multicég,fehérvári leányvállalattal )gyártották.....hát,így dőlnek rommá a gyermekkori álmok.



Persze,persze,lehetne mondani hogy oké ez egy európaisított verzió,meg különben is kinek-minek volna annyi pénze etetni benyával ezt a szörnyeteget itt Európában,meg legyünk büszkék hogy ott az a Made in Hungary meg minden.de...de, de  mi van az én réges-régi álmommal az amerikai csőrösről....ezért lestem tátott pofával azokat a filmeket,ezért akasztgattam ilyen posztereket és magazinokból kiollózott képeket a garázs falára ????



Sebaj,túlélem.Sőt,örülök hogy találkoztam ezzel a monstrummal...így live-ba.Csodaszép volt és meglepően fiatal évjárat (2003),és bár voltak a dolognak némi apró szépséghibái,szerencsére ezek a "hibák" nem az esztétikumban és a látványban voltak,és belátom teljesen ésszerű,érthető dolgok voltak.Bennem meg,úgyis csak az a sokkerekű csili-vili tizen-huszon nemtudoménhányméter hosszú tömény gyönyör marad meg,igazi amerikai fíling :) 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése