Keresés ebben a blogban

2010. október 31., vasárnap

Országelső kispolszki

Igen, nekünk akik abban a korban kezdtek kicsit odafigyelni a világ / autós világ dolgaira, történéseire mikor még az utcaképet kis fityók, Zsigák, Wareszok és Dália 1310 -ek lepték el, kicsit furcsa és talán még ijesztő is hogy így rohan az idő (...)
 Már a Polski Fiat 600 is az oldtimer korba lépett :




Bíró Laci barátom autója, mely az országban elsőként kapta meg az OT minősítést és rendszámot, ebből a típusból (ez még a 600-as, nem a 650-es kisfityó !).




Néhány mondat a kisautó történetéről a tulajdonostól :
 "Az autó egy 1977. 04. 05.-én forgalombahelyezett P.fiat 126p 600 modell.
2005 januárjában került a családunkba (nővéremhez) 13 év pihenő után. Ekkortól 4 évig napi használatban teljesített szolgálatot. Miután 2009. tavaszán hatósági vizsgája lejárt hozzám került és megkezdődött a felújítása a még ekkor is meglehetősen jó általános állapotú kisautónak. Cél az eredeti gyári alkatrészek, elemek minél nagyobb %-ban történő megtartása volt. Karosszériája 80 %-ban eredeti maradt (2 sárvédőt kellett cserélni), a padlólemeze ma is érintetlen. Alvázvédelem és fényezés történt. Motorjában mindössze tömítéscsere volt szükséges, így ma is alapméretű 600-as motor dolgozik benne. A váltó érintetlen, itt gumialkatrészeket cseréltem. A kormány-, és futómű teljes felújítást kapott típusazonos alkatrészek felhasználásával. A kárpitozás, villamos berendezések (műanyag lámpabúrák kivételével) és a gépkocsi üvegezése eredeti gyári.
   2009. őszén sikeres muzeális minősítő és műszaki vizsgát tett. OT rendszámot 2009. novemberének végén kapott."


És mi lehetne nagyobb elismerés egy oldtimer tulajdonosnak, mint amikor kis kedvencét és keze munkáját kiállítják egy olyan rangos esemény fő csarnokában mint pl. az Oldtimer Expo !
Ekkor még a kék "szakiköpenyes" bohóckodás is megbocsátható :-)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése