Keresés ebben a blogban

2017. július 3., hétfő

Milyen robogót vegyek ? Malaguti Ciak


Ciak. Ütőlap, aduász, de egyszerűen csak eszközt is jelent az olasz nyelvben. Bizony, lényeges egy jó névválasztás mert sokat elmondhat a bevezetendő termék által megcélzott vásárlói csoportról és ez itt most bejött, bár talán nem eléggé. 

 

A Malaguti nagy kerekű robogója valóban egy titkos aduász azoknak akik kényelmes, jól használható - kora ellenére - a mai napig is jóképű, modern formájú és végletekig megbízható és igen, egyszerű igáslónak is betudható "eszközt" azaz robogót keresnek hétköznapi társnak. A típus, de a márka is kicsit háttérbe szorul a robogó piac unalomig elcsépelt sztárjai mögött (Piaggio, Aprilia, Yamaha, stb) viszont aki mégis Ciak-ot választ, nem fog csalódni. Több mint 10 évig tartó modellciklusából mindenki találhat magának és pénztárcájának megfelelőt, a 90-es évek végétől forgalmazott kétüteműektől kezdve a 2005-ös modell frissített 4T-n át, ötventől egészen százötven köbcentis változatban is.

.


Menetpróba
Az itthoni utakon  túlnyomó többségben a kora szériás 2T ötvenes, Minarelli blokkos gépek futnak minden különösebb probléma nélkül, a cikkben szereplő gép is ezek közé tartozik. A típusra jellemző, amennyiben megkapják a minimális karbantartást és gondoskodást, kifutnak a világból. A gép futóműve stabil, nagy kerekeinek köszönhetően jól tűri a botrányos hazai utakat is, kanyarban kicsit igényli az erősebb döntést, jó úton egyenesen, szinte siklik. Pakolás, pakolhatóság szempontjából van egy apró hátránya, nem árt ha van rajta doboz mert enélkül csak átlagos vagy annál kicsivel kisebb a pakolhatósága, - igaz a kormány alatti kesztyűtartó viszont egész  praktikus, feltéve ha iratainkon és/vagy egy pár vékony kesztyűn kívül mást nem akarunk oda berakni. 

 

Az ülés alatt ugyan elfér némi cucc, a frontidomba viszont még egy mobiltelefont is nehezen lehet berakni, mivel itt van az akku és a benzintank töltőnyílása (a tank a padlódeszka alatt van, ez jót tesz a motor súlypontjának, irányíthatóságának). Korai példányoknál jogos kritika volt a világítás, az első fényszóró gyengén teljesített, a fényszóró plexije is hamar besárgult, opálosodott, de ezt a későbbiekben orvosolták az olaszok. Méretben, formában és nagykerekű mivoltában valóban a Piaggio Liberty-hez lehet mérni vagy hasonlítgatni csak az jóval népszerűbb és gyakoribb ez meg jellemzően jóval olcsóbb, de szinte ugyan olyan jól használható közlekedési eszköz.

Kétütemű és elnyűhetetlen az ötvenes, léghűtéses a  fekvő minarelli blokk 

Egy kis történelem és sport
Az 1930-ban, Bolognában alapított cég kezdetben kerékpáros és motorok javításával foglalkozott majd lassacskán belefogott saját termelésbe is, csakhogy közbeszólt a második világháború. '49-ben született meg első igazán nagy sikerük a Mosquito. A hatvanas éveket az olcsó mopedek világában töltötték majd a hetvenes éveket is, de ott már az olcsó tömegcikkek mellet megjelentek a drágább, műszakilag igényesebb sportos modellek is. Ez hozta magával hogy megjelenjenek a motorsport világában és kicsivel feljebb lépve a 125 ccm -es kategóriában is megcsillantsák tudásukat. Ekkor már bőven a nyolcvanas / kilencvenes években járunk. Az ezredfordulóra erősen ráfordultak a robogós kategóriára ötventől egészen ötszáz köbcentiig, de a versenyzés és annak reklám értéka sem vált a múlté.
 Ne feledjük, Talmácsi Gábor 2004-ban írt alá a Semprucci Malaguti Racing csapathoz. Ez az év a folyamatos fejlesztések és  tapasztalások éve volt a Malagutinak, akik a végén elismerték, hogy nem zárták volna ilyen szép eredménnyel a szezont, ha nem Talmácsi Gábor lett volna a versenyzőjük. Az összesítésben 43 ponttal a 17. helyen zártak,  legjobb eredményét Talmácsi Portugáliában érte el amikor is a 7. helyre hozta be a 125-ös Malagutit. 

További ötletek, típusok robogó vásárlásához: itt a linken!


***

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése