Keresés ebben a blogban

2020. július 12., vasárnap

Milyen robogót vegyek? Kymco People 50 / 2T

 

A Kwang Yang Motor Co, Ltd ( 光 陽 工業 ) egy tajvani vállalat, amely robogókat, motorkerékpárokat és ATV- ket gyárt, székhelye és gyára Kaohsiungban, Tajvanon található. A társaságot 1963-ban alapították, eredetileg Honda alkatrészeket gyártott, majd miután szétváltak önálló robogógyártásba kezdtek és 1970-ben dobták piacra első, saját tervezésű és építésű kétkerekűjüket. 1992-ben kezdték meg a "KYMCO" márkanév alatt történő forgalmazást. A 2000-es években a Kymco Tajvan legnagyobb robogógyártójává és világszerte ötödik legnagyobb robogógyártójává vált

A  People egy, a szó jó értelmében hagyományos 50 köbcentis kétütemű robogó - vagy mondjuk úgy néprobogó, amire valószínűleg a névadás is utal. Olcsó, megbízható,  tömegeknek szánt hétköznapi társ, egy egyszerű eszköz a hétköznapi felhasználóknak amely mentes mindenféle sportos vagy hivalkodó sallangtól, inkább a hétköznapi közlekedési igények kielégítése a cél. Praktikus, de se  neve, se presztízse és értékállósága sem. Mondjuk, még vadi új korában sem azért vették ezeket hogy bomba befektetés legyen, nemhogy használtan. Ez mondjuk vevői szemszögből csak jó, mert kis szerencsével méréskelt áron juthatunk egy igazán jó, megbízható és kényelmes használt robogóhoz, ami ha megkapja azt a minimális odafigyelést és törődést ami kijár egy ilyen ötvenes kétüteműnek, hűséges társunk lesz.

Széles ülése miatt, tökéletesen kényelmes, magassága, nyereg magassága jó. A lábaknak is nagy a hely, egy átlagos testmagassággal és alkattal bőven kényelmesen ellehet férni rajta. Az ülés alatti tároló nem túl nagy ezért sisak tárolására nem igazán alkalmas, viszont mély így elég sok apró cucc elfér benne. Akinek ez kevés, rakhat fel hátulra dobozt, tartsa abban a bukót.


 Negatívuma talán, hogy az automata szívató indításkor a hátsó kereket is megforgatja időnként, így nem érdemes oldalszenderre állítani, mert a motor esetleg lerúgja magát. Használtan már a külsején látszik a kora, könnyen repednek, törnek az idomok, karcos a fényezés és a "króm" díszek hámlani kezdenek.

.
A teljesítménye jó, városban, piros lámpánál biztonságos az elindulás. Ereje, dinamikája pont elég ahhoz, hogy ne nyomják le az útról az autósok. A maximális sebessége 60- 65 km/óra, de egy 50-es nagykerekű robogótól  ne várjon az ember száguldozást. Javára szolgáljon, hogy ezt a tempót ugyanúgy hozza egy 55kg-os motoros alatt is és egy  105kilogrammos terhelésnél alatt is.


Milyen a megbízhatósága? Kis túlzással, csak megy és megy és semmi nem romlik el rajta!! Igaz a rezonancia miatt néha elhagy az ember belőle egy-egy kis egy csavart a kipufogó króm díszborítójából vagy az idomokból innen-onnan, de semmi extra hiba vagy útszéli kényszerpihenő.
Rendszeresen rá kell kukkantani, néha belerakni egy-egy csavart, de ez legyen a legnagyobb gond :-)

Összegzésként, aki használt robogót keres az ötvenes és nagy kerekű kategóriában, merjem kicsit tovább lépni a jól ismert Aprilia Scarabeo és Piaggio Liberty kínálaton, mert lehet érdemes ránézni az aktuális Kymco kínálatra is, ha hasznos és hű társat keres valaki a hétköznapokra.

További ötletek, típusok robogó vásárlásához: itt a linken! 

 
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése