Keresés ebben a blogban

2016. január 20., szerda

Vespa ET (ET2, ET4)


A Vespa márka története több mint ötven éve íródik folyamatosan. Ami anno olcsó, a tömegek mobilizálására alkalmas "autó pótlónak" született mára már egy legenda, életmód és önkifejezési eszköz.


Lassan itt a tavasz, még ha kicsit korainak is tűnik ez a kijelentés, szóval ha tavasz akkor robogós téma, ha robogós témánál vagyunk akkor megkerülhetetlen a Vespa.

Manapság a leggyakrabban az ET sorozattal futhatunk össze igazi sikermodell nem csak Európában, hazánkban is. A szinte azonos külső számtalan variációt takar és mint mondják, a változatosság gyönyörködtet.
‘96-ban mutatták be a sorozat első tagját az ET 125-öt a cég ötvenedik évfordulóján. Nem véletlen nevezik “új generációs modellnek” itt szakítottak a műszaki hagyományokkal és olyan dolgok jelentek meg rajta mint az ékszíjas CVT váltó, első tárcsafék és ez volt az első négyütemű motorral szerelt Vespa, erre az ET4 jelzés is utal.  
 

 
1997-ben kijött az ET2 -es kistesó, 50köbcentis  2T blokkal és katalizátorral, de szemre szinte azonos formában (csak a sasszeműek szúrják ki, néhány apró alsó burkolati elem és a taposó anyagában színezett műanyag és nem fényezett elem mint a nagy testvérnél) majd 2000-ben a 4T ötvenes, de közben ‘99-ben a legnagyobb ET4  a 150 köbcentis új generációs Piaggio-Leader blokkal.Mint a fentiekből is kiderülhet, bőséges a variáció és a kínálat annak aki beleszeretett a típusba, bőven van miből válogatni. Igazi, vészes típushibától nem kell tartani. 

Talán a 50-es 4T kicsit gyengécske a 125-nek volt egy rövid sorozata ahol a vezérműlánc feszítőjét egy műanyag bizbasszal oldották meg és ez, extrém futásteljesítményt követően ha beadta a kulcsot (eltört, elkopott) elment a vezérles, de ezt a gyár orvosolta. Van egy másik dolog is és talán közel sem ilyen veszélyes a dolog  mint a fentiekben leírt viszont bosszantó és a többséget érinti: kevés  az  az ET amin az első lámpa foncsorozása ne kezdene bemattulni, lehámlani, ezzel vészesen romlik a világítás hatásfoka. Mindezeket leszámítva megbízható jó kis robogók ezek és ami szintén fontos szempont, kellően testes és ebből adódóan kényelmes is. Ja, és ne feledjük a Vespázás egy életforma, fííling és nem utolsó sorban jó móka !

Ha  akarsz egy igazán öreg Vespáról is szeretnél olvasni klikkelj ide ! 
(Vespa 125 / 1958)

 


 


                    ******

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése