Keresés ebben a blogban

2020. február 11., kedd

Merész húzás volt


 A hot rod stílusirányzat kultúrája az amerikai autóipar egyik kulcseleme. Azonban egyetlen gyártó sem merészelte egy autógyárban, sorozatban, szalagon gyártott hot rodot piacra dobni, ráadásul a divatirányzatról kicsit lefújva a port, modernizált formában....egészen 1997-ig. A Plymouth, később Chrysler Prowler egy a divathullámot meglovagló retro stílusú autó volt amit 1997 és 2002 közt gyártott és forgalmazott a Daimler-Chrysler cégcsoport egy korábbi, 1993 -as koncepció autója sikere alapján, becsületükre legyen mondva, szinte változatlan formában dobták piacra. A típus bemutatásakor a tervező dizájner Thomas C. Gale elmondta, hogy az 1930-as évek autóinak tisztelete és szeretete inspirálta legújabb tervezési diadalát, a Plymouth Prowlert. Galenek egyébként akkoriban, többek közt egy 1932-es, Ford-alapú hot rod is volt a garázsában :-)


A Prowler hajtásláncát egy 24 szelepes, 3,5 l-es és 214 lóerős Chrysler SOHC V6 motort adta. Az 1999-es modellévre a motort egy nagyobb teljesítményűre cserélték, 253 lóerővel amit 6400 fordulat / perc fordulaton adott le. Mindkét motort négysebességű Autostick félautomata sebességváltóval szerelték. A sebességváltót a jármű hátuljában kapott helyet hasonló elrendezésben, mint a C5 Corvette-nél vagy éppen a Porsche 944-nél is. Ez az elrendezés elősegítette az ideális 50-50 %-os elülső-hátsó súlyeloszlás és a  Prowler volt hosszú idő után az első modell ami ismét hátsókerék-meghajtást használt a  Plymouth égisze alatt. 


A kor nagymenőjével, a Dodge Viper- el ellentétben a Prowler számos olyan funkcióval volt felszerelve, amely lehetővé tette akár a napi használatot is, külső megjelenésével ellentétben teljesen használható hétköznapi autó volt. Olyan átlagos, de a jó felszereltséget tükröző kényelmi cuccai voltak mint pl. a kulcs nélküli nyitás / nyomógombos indítás, elektromos ablakok és ajtózárak, két légzsák (ne feledjük, a '90-es években járunk még csak) a bőr sportülések és kormány, többlemezes CD-váltós audiorendszer, stb, stb.  
A típusnak remek volt a fogadtatása, a közönség rajongott érte és egyetlen hátrányként csak a kissé harmatos motorerőt említették meg. Sikeresnek és népszerűnek tűnt, de mégsem hozta a várt eladási számokat. Az utolsó Prowler 2002. február 15-én hagyta el a gyárkaput, és a modell utódjaként később a Chrysler Crossfire-t hozták ki 2004-ben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése