Keresés ebben a blogban

2020. február 21., péntek

Scion xB (RS 1,0)


A Toyota Yaris Verso a használtautó piac egyik legrondább autója, mondják sokan.

 


Mondjuk, nem tudom mit szólnának hozzá ha látnák itt, ezt? 
 

A Toyota a Yaris-sal azonos fődarabokból készítette el  kis egyterűjét, ami igencsak polgárpukkasztó formavilágot kapott, persze nem véletlen. A Scion xB egy kompakt mérető autó, amelyet a Toyota az Egyesült Államok piacán gyárt(ott), és melyet az ifjúság-orientált Scion márkanév alatt vezettek be a piacra. Furcsa dolog ez.


  Milliónyi Toyota tulajdonos ódákat zeng járműve megbízhatóságáról a világ bármely pontján, elégedett vásárlók milliói szelik a kilométereket nap mint nap a világban, de valahogy mégsem tartozik a legvágyottabb, szerelme lobbantó márkák közé amit az ember érzelemből és nem észérvek alapján vásárol meg. Melyik gyerek szeme csillan fel, ha meglát az utcán egy Corollát vagy Aurist? Kevés unalmasabb autót tudnék felsorolni hirtelen az említett két típus mellé, de egy gyors kitérővel tegyük hozzá - azért az elmúlt egy-két évben azért erősen össze szedte magát a Toyota dizájn témában (lásd pl. Toyota C-HR) viszont cikkünk főszereplője egy 2005-ös típus....akkoriban viszont valóban dögunalom volt a modellpaletta. 




Szóval, a  Toyota vezetősége őrlődött egy darabig. Váltsanak márka arculatot és hígítsák fel a termékpalettát holmi túldizájnolt és agyonbonyolított formavilágú  járművel a fiatalabb korosztály kedvéjért, miközben meg van a veszélye annak is, hogy így potenciális ügyfelet elveszítenek a "feltűnésmentes autót" vásárlók közül?Nem, ezt nem engedhették meg maguknak. A luxusautók piacánál (Lexus) bevált fogáshoz nyúltak és egy teljesen új márkát alapítottak. 2002 március végén a New York-i Autószalonon bemutatták a Scion márkát. Mindjárt lett is belőle kettő, az xA és az xB változat. Meggyőződésem, még mindig furcsa az elképzelésük (vagy pont hogy halálbiztos és tűéles látásra vall) lehet a japánoknak az európai emberekről és azok ízléséről, mert az xB-ket csak Amerikában és Ázsiában forgalmazták a mi öreg kontinensünkön nem :-) Amennyiben valaki ilyet akar magának, marad a szürke import a már említett területekről. Dobozforma a szó leg ortodoxabb értelmében is. Erőforrása az első generációs Yaris TS-ből származik, 1,5 literes és 108  lóerős VVT-i benzinmotor overdrive-al szerelt négyfokozatú automata vagy öt sebességes kézi váltóval. Széria  blokkolás gátló, elektronikus menetstabilizáló az automata klíma, MP3-as hifi és a sok elektromos extra. Azt, hogy mennyire szép vagy ronda, azt mindenki döntse el saját maga :-)      
 

 
Scion  xB RS (Release Series) 1.0
A képeken szereplő autó az egyébként is ritkaság számba menő típuson belül is egy limitált sorozat. Kizárólag a 2004-es modellévben és ebben a "Hot Lava" színben, 2100 darabos szériában készült. Az össz darabszám nagy része (1596 db) automata és csak alig 504 példányt építettek ötsebességes kézi váltóval.  
Viszont az összesre jellemző volt, a már említett szín ami a belső térben is visszaköszön (a műszerfalon, a fekete kárpitokon apró naracs-szín pöttyökkel) egyedi és hangulatos lábtérvilágítás, minőségi hifi és kívülről az extra küszöb és lökhárító spoilerek valamint még néhány esztétikai apróság. Műszakilag nincs különbség a széria példányokhoz képest. 


.    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése