Keresés ebben a blogban

2018. június 18., hétfő

Próbakör / teszt : Kawasaki Eliminator

......a Terminátor rokona ?

  
...ez a példány biztos nincs rokonságban a "vasemberrel", bár tagadhatatlanul van ereje, de pusztítónak nem neveznék egy 400 köbcentis motort. Viszont stílusos és még ma is jóvágású vas.


A Kawasakinál az Eliminator család a nyolcvanas évek közepén született. Létezett belőlük  250-es, 400-as, 500-as, 600-as, 750-es, 900-as valamint ezres, és 1100 köbcentis változat is. Gyakorlatilag a teljes palettát lefedte a típus, ahogy a piaci igények kívánták. A típus szóba hozatalánál gyakran felmerül, le a kalappal a japán tervezők előtt hogy (már) a nyolcvanas években elő mert rukkolni egy ilyen géppel, ami küllemét tekintve chopperes, viszont a brutális hajtóerőt főleg a nagyobb köbcentis példányoknál képes felmutatni a sportgépekhez tervezett (Kawasaki GPZ) 6 sebességes, sornégyes, vízhűtéses erőműnek köszönhetően. 

.

.
.

.

Kawasaki Eliminator 400 : 
a 400 köbcentis sorozat sajátossága hogy nem lánc- hanem kardán hajtásos, előnye, hogy mindig tiszta, nem igényel ápolást. Korabeli tesztek viszont megemlítik hogy a viszonylag rövid lengővillája és puha rugózása mellett erősen liftezik a hátulja teherváltásnál.Én mondjuk ezt nem tapasztaltam, elvoltam foglalva azzal hogy ez a mindösszesen csak 400 köbcentis gép is milyen élvezetesen motorozható, igaz csak városban próbáltam de oda bőven jó.


1 megjegyzés:

  1. Ritkán használom a pályát motorral de van úgy,hogy sietek. Tartósan 160-170-et simán gurul a 90 kilóm alatt.Persze meg is issza a magáét.

    VálaszTörlés