Keresés ebben a blogban

2018. június 5., kedd

Olasz madárkalitka


Becsületes nevén talán csak kevesen ismerik a  Maserati Tipo 61 -est, pedig a versenyautó a 1960-as évek elején megjárta a legendás Le Mans-i versenyeket és a Nürburgringet is, sikerrel. Olyan nevek vitték anno sikerre mint  Masten Gregory vagy Sterling Moss. 
Az autót '59 és '61 között gyártották és a " Birdcage" (Madárkalitka) becenevét a bonyolult térhálós króm-molibdén (chromium-molybdenum) fémötvözetű csövekből álló vázszerkezete után kapta. Ezt gyakran még  kerékpárvázak és versenyautó-bukókeretekhez használják még a mai napig is.  Ez az építési módszer merevebb, és ugyanakkor könnyebb alvázat biztosított, mint az akkori elterjedt megoldások....viszont, valóban elég furcsán nézett ki a kikandikáló részeknél.  Ahogy az alu kasztni borítása alól egy-egy részen kilátszik az autó váza, mint valami furcsa ketrec vékony kis ropiból összeállítva :-) 


A Tipo 61 két darab Weber 48-as karburátorral etetett,  250 lóerős (186 kW) 2,9 literes négyhengeres motorral volt felszerelve és 285 km / órás végsebességet tudott. Technikai jellemzői még az ötfokozatú kézi sebességváltó, független elülső felfüggesztés tekercsrugókkal, de Dion hátsó tengely keresztirányú rugókkal és  hidraulikus tárcsafékek mind a négy keréknél.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése