Keresés ebben a blogban

2024. június 7., péntek

sport Darázs: Vespa 50 Super Sprint

 Azért hálás dolog a Vespával foglalkozni vagy írni róla néha pár sort, mert egyszerűen kimeríthetetlen a téma :-)

 

Itt van például ez a Super Sport ötvenes. 1965-től a Vespa 50 SS széria sportos változataként jelent meg, amely számos különlegességgel emelkedett ki a korábbi (tömeg)modellek közül. Jellemzői közé tartozik a kevésbé feltűnőbb és inkább csak a típus fanatikusainak szemet szúró, a lábvédő idom szűkülő kontúrja, a keskenyebb és kissé leengedett kormány, a keskenyebb sárvédő és a hátrahajtható ülés és a 100 km/óra sebességig skálázott kilóméteróra. Ami viszont már igazán feltűnő és látványos elem, az ülés és a lábvédő között elhelyezett szerszámosláda, amely egy benzintankra hasonlított és kis "bőrpúp" volt a tetején, hogy versenyhelyzetben támogassa, megtartsa a felsőtestet, és lehetővé tegye a "fekvősebb" vezetési pozíciót. Ha mindez nem lenne elég, ez alatt a rekesz alatt a pótkerék a menetirányhoz képest hosszában volt felszerelve, a vázzal azonos színűre festett felnisapkákval azaz dísztárcsával szerelve. Az 50 SS-t, amelyet az olasz szabályozás 1,5 LE-re korlátoztak segédmotoros kerékpárként való regisztrációhoz, a 90 SS-vel ellentétben kizárólag exportra szánták. Németországban IV. osztályú jogosítvánnyal lehetett adómentesen közlekedni. Sajnos a Super Sprintek még új korukban is nagy keresletnek örvendtek ami magas árakhoz vezetett, így ezek a modellek az 1960-as évek legdrágább Vespái voltak és nincs ez másképpen sem most, veterán korukban is. A kis gyártási sorozat és a sok speciális alkatrész különösen keresetté, gyakran hamisítottá teszi a Super Sprintet nehéz feladat elé állítva azt, aki egy szép és eredeti példányra vadászik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése