Keresés ebben a blogban

2024. június 14., péntek

Lafesta, de nem a kávé

 

         Nissan Lafesta (series B30)

   A név az olasz " festa " szóból származik amely nyaralást, fesztivált vagy bulit jelent és a gyártó szerint azt fejezi ki, hogy "családtagjaival vagy barátaival együtt töltsenek el egy kellemes időt az autóban."  
 A Nissan Lafesta egy, az elsősorban a japán piacra épített (JDM) kompakt egyterű és talán pont ezért kissé nehéz is megemészteni hogy a típus a Renault Scénic és a Renault Megane platformon osztozik, de házon belül még a Nissan X-trail is a rokona.  A Lafesta a legendás Nissan Prairie/Liberty utódja volt, de egyben a Nissan Avenirt (Európában Primera kombi) is felváltotta.
 

Az autó hét üléses egyterű mivoltából fakadóan mindkét oldalán hatalmas tolóajtókkal rendelkezik a második és harmadik üléssoron utazók számára (amelyek közül az egyik elektromos rásegítés), és a család kényelmét olyan dolgok is biztosították mint az extraként rendelhető hatalmas napfénytető vagy a Nissan intelligens kulcsrendszere, GPS- navigáció (2005-től !!!) valamint tolatókamera és egyéb kényelmi és biztonsági extrák sokasága.  

 

Az egyetlen elérhető váltja fokozatmentes CVT és az egyetlen motorvariáció egy 2,0 literes MR20DE soros négyes volt. Első és állandó összkerékhajtással is egyaránt forgalmazták, az előbbi hátul torziós, míg az utóbbi többlengőkaros elrendezéstű futóművel rendelkezett. 2007-ben a Lafesta kisebb arculatváltást kapott. Az első generációs Lafesta 2012. december 26-án leállt Japánban, a második generáció már Lafesta Joy néven jelent meg.  

Mivel kizárólag jobbkormányos kivitelben készült és elsősorban a Japán és csak korlátozottan néhány ázsiai piacon forgalmazták, így elég kicsi az esély arra hogy itthon is összefussunk egy példányával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése