Rég foglalkoztunk már Forma-1 - el, főleg annak korábbi történeteivel, emlékeivel. Tegyük ezt most meg! A BAR (British American Racing) 002 egy Formula–1 -es versenyautó volt, amikor is a Honda 2000- ben visszatért az autósport királykategóriájába a British American Racinggel. Bizony, repül az idő, mindez már több mint 20 éve volt. A BAR 002 már 1999. december 8-án bemutatták egy teszt alkalmával, és ezzel hivatalosan is kezdetét vette a British American Racing és a Honda Racing partnersége. Ez a teszt volt az első alkalom, hogy a Honda új (RA000E kódú) Formula-1-es motorját, amelyet újonnan fejlesztettek és szereltek össze a japán Tochigi Honda K+F részlegében, beépítették a 2000-es szezon új BAR002 kasztniba.
A festés érdekessége:
Az
idényben kizárólag a Lucky Strike festést használták, - mert akkoriban bár már a végét járta, de még itt-ott lehettek dohányipari multik a szponzorok csapatoknak és nagydíjaknak is - azokon a pályákon ahol viszont már akkor is be voltak tiltva a dohányreklámok, ott
felirat nélkül csupasz, fehér színben versenyeztek. Ritka látvány volt az ilyen, utoljára a hatvanas években lehetett látni ilyen csupasz, szponzor felirat nélküli autókat a pályán. Képeinken sem az eredeti Lucky Strike dohánytermék felirata látható, hanem csak arra karakterében és grafikájában hasonló "look a like - úgy néz ki mint" szöveg. Szerintem jó poén :-)
A csapat pilótái az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve és a Formula-3000 és FIA GT bajnok Ricardo Zonta voltak, akik mindketten második évüket kezdték meg a csapatnál. Ebben az évben a csapat lényegesen jobban szerepelt, mint a debütáló (1999-es) versenyévükben. Már az autó debütálása után Villeneuve azonnal a 4. helyen végzett az év első versenyén. Bár nem sikerült dobogóra állnia, 17 pontot szerzett, míg csapattársa, Ricardo Zonta hármat. Ezzel a csapat az 5. helyen végzett a konstruktőri pontversenyben. Villeneuve hétszer, Zonta háromszor tudott pontokat szerezni, előbb gyakran épphogy csak lemaradt a dobogóról. Zontától eredményei miatt az év végén megváltak, és a helyére Olivier Panist szerződtették.
Egy nehéz bemutatkozó szezon (1999) és a 2000-es év formai, technikai és nem utolsó sorban versenyeredmények javulása után a BAR egy újabb lépést szeretett volna megtenni az új BAR003-asával a 2001-es szezonban. Az autót ismét ugyanazok az emberek tervezték, és Panis és Villeneuve páros vezették, de ez már egy másik történet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése