Keresés ebben a blogban

2012. március 27., kedd

Próbakör / teszt : Sym Husky 125

Drága a benzin, itt a tavasz és itt a B125 -ös jogsi.
 A következő kérdés csak hogy mit vegyek ?
Vegyél mondjuk egy ilyet !
Ja, hogy sosem hallottál még ilyenről, semmi gáz mert itt, ezen a blogon még erről is találsz infót :-)

Szóval hogy Sym, nos igen talán itt kellene kezdeni.
 Rögtön mondjuk ki a lényeget már a legelején, ez nem kínai cucc !!! Ez taiwani termék és ezt fontos hangsúlyozni, főleg azoknak akik bizalmatlanul, ferde szemmel sandítanak a kínai járművekre :-)
Európában számos országban forgalmazzák a márka termékeit, a németeknél  a  görögöknél és főleg az olaszoknál rengeteg fut ezekből a motorokból, elsősorban 50-es robogók de számos 125-ös gép is látható. Az 1954-ben alapított Sanyang, majd 1961-ben nevet váltott (ekkor lett SYM) gyáróriás ma már évente 300,000 darab motorkerékpárt/quadot/elektromos robogót gyárt (!!!) és akkor még nem adtuk hozzá a különböző elektronikai ketyerék, műszaki cikkek és alkatrészek, stb forgalmát ! Ez bizony tiszteletre méltó mennyiség és bizony ha csak a mi szempontunkból nézzük a dolgot, - valami megbízhatatlan szar motorból nehezen lehetne kihozni ezt a darabszámot és megélni a piacon több évtizede.


Sym Husky 125 : 
Abba hogy jó-e a névválasztása a motornak vagy sem, abba most nem menjünk bele mint abba sem hogy szerencsés-e egy chopper stílusú benzintankra egy nagy "Husky" emblémát aggatni. Személy szerint, én a "rém ciki" és az "elég gáz" kategória közé tenném, de még így is ezerszer jobb mint a kínai járművek (régen a Szovjetek is szeretettel használták)  21542B, xj788425c és hasonló négy-öt jegyű számkombinációi.


Miután átestünk azon a kulturális sokkon hogy hogy lehet Chopper / Cruiser motor 125 vérszegény köbcentivel ellátva (szintén személyes, ez valahol a kategória szándékos megcsúfolása....egy karikatúra) szóval ha ezen túljutottunk, azt kell mondanunk őszintén hogy ez egész jó !!!
Ennél a konkrét példánynál maradva, ha már ezt a motort vesézzük ki, volt annyi vér a pucájukban a gyártóknak hogy egy egész szép és öblös hangú kipufogót akasztottak a 8 kw-os / 11 lóerős négyütemű blokk után.
És itt álljunk meg egy percre! Ugye mindenkinek feltűnik a 8 kilowattos teljesítmény ?

.
Igen, ez vezethető B/125 -ös jogsival, ott ugyanis a 11 kilowatt a felső határ !

Városi, elővárosi rohangálásra tökéletes. Elvárható módon kényelmes, jól fékez, világít... adnak bele 5 gangot a váltóba és katalizátort a kidörgőbe hogy megfeleljen mindenféle finnyás EU-s normának, három és felet eszik, stb, stb....mi kell még ? A kis Sym Husky ideális eszköz a rövid távolságokra és néha napján egy-egy nem túl nagy túrára is elővehető.

.
Hengerűrtartalom :124.00 ccm
Motor :Single cylinder, four-stroke
Teljesítmény :11.00 HP (8.0 kW)) @ 8500 RPM
Nyomaték :8.70 Nm (0.9 kgf-m or 6.4 ft.lbs) @ 7500 RPM
Végsebesség :115  km/h
Furat - löket :
56.0 x 50.6 mm (2.2 x 2.0 inches)
Hűtés :Air
Váltó :5-speed

1 megjegyzés: