Hallottál már a Nissan „Pike" autóiként emlegetett típusairól, esetleg Naoki Sakai és Shoji Takahasina dizájnerekről? És arról hogy, egy autótípus külső színe a négy évszakot képviseljék? Topaz Mist (ősz), Smaragdzöld (tavasz), Pale Aqua (nyár) és Lapis Grey (tél)
Ha azt olvasod retróautó, mi jut az eszedbe ?
VW Beetle, Mini vagy az új Fiat 500-as? Esetleg a PT Cruiser?
Vagy egy Nissan ?
...na, az biztosan nem!
Pedig
a japánok már a '90-es évek fordulóján művelték ezt a témát, igaz csak a
hazai piacuk számára. A Figarót 1989-ben mutatták be a Tokiói
Autószalonon. A
cég különleges járművekkel foglalkozó csoportja, (mert a Nissannak
ilyen is van) a Pike Factory tervezte, alapja a kortárs Nissan Micra
volt. 8000 darab gyártását tervezték, de végül 20 000 készült el a
hatalmas érdeklődésre tekintettel.
Az Ázsiai piacokra szánt Nissan Micra (March) platformra épülő Figaro kisautókat 1,0 literes (987 köbcentis) turbófeltöltős motorokkal szerelték, amely 76 LE-t (56 kW) és 106 Nm-es nyomatékot adott le. Váltója egy háromsebességes automata sebességváltó, futóműve elöl MacPherson rugóstagokkal szerelt, hátul pedig négy lengőkaros tekercsrugós felfüggesztéssel rendelkezett. Kormányműve fogasléces kormánymű, fékei elöl tárcsa hátul dob valamint súlycsökkentési szempontokból az első sárvédők nem fémből hanem hőre lágyuló műanyagból készültek.
Mára
igazi kultuszautóvá vált, cégek, szürke importőrök szakosodtak rá hogy
ne csak japánok élvezhessék ezt az autót hanem más országok
autórajongóihoz is eljusson ez a modell ahol még a balra tarts / jobb
kormány a divat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése