Keresés ebben a blogban

2021. december 16., csütörtök

Nem Mustang, Bullit

 

A Bullitt egy 1968 -ban bemutatott és azóta kultikus filmmé vált  amerikai akcióthriller volt, amelyet Peter Yates rendezett és  a főszereplője Steve McQueen volt. Ebben forgatták le a filmtörténet egyik leghíresebb autós üldözési jelenetét, a legendás autós párbajt, ami majdnem kerek 10 percen át tart amikor  McQueen egy 1968-as Mustang GT kupéval üldöz két bérgyilkost San Francisco utcáin. A film bemutatásakor az izgalmas autós üldözési jelenetek, amelyekben  valóban McQueen ült a volánnál az összes vizuális jelenetben, óriási izgalmat és döbbenetet keltettek.  Lenyűgöző és egyben eszetlen száguldozás és üldözés volt ez, hosszú perceken keresztül. Peter Yates a rendező a felvételkor körülbelül 75–80 mérföld/óra (121–129 km/h) maximális sebességre utasította a szereplóit, de az autók (beleértve az üldözőautókat is) időnként meghaladták a 110 mérföld/óra (180 km/h) sebességet, mindezt városi szakaszokon. Az akkoriban egyedülálló, a  sofőr szemszögéből készült felvételeket arra használták, hogy a nézők a moziban valóban  élményszerűen átéljék, érezhessék az üldözés tempóját. A forgatás három hétig tartott, ami végül egy vegytiszta 9 perc 42 másodperces üldözéses jelenetet eredményezett.

A jelenlegi Mustang sorozat különleges modellváltozatát a Ford 5,0 literes V8-asa hajtja, amit a Shelby Mustang GT350 modellből származó hajtáslánc-vezérlő modullal, nyitott szívórendszerrel és szívócsonkkal, 87 mm-es fojtószelepházakkal és egyedi "BULLITT" kalibrációjával egészítettek ki a mérnökök. A hatfokozatú manuális sebességváltót a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája is kiegészíti, ami a motor elektronikus vezérlésének segítségével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz, hogy a váltás sima és zökkenőmentes legyen, gyakorlatban ez a "motor felhördül” effektus óriási plusz élményt és izgalmat ad a vezetésnek és használatnak, ami már egyébként sem egy hétköznapi élmény.


A legendás film bemutatójának 50. évfordulójára készült el a különleges, limitált szorozatú Ford Mustang Bullitt. Az eredeti, filmbeli színnel megegyező Dark Highland Green fényezésű Bullitt 19 colos, Torq Thrust stílusú keréktárcsákat kapott, amelyek mögött vörös Brembo féknyergek láthatók. Motorja egy megerősített 5,0 literes V8-as aminek teljesítménye 460 LE, forgatónyomatéka 529 Nm amit nyitott szívórendszerrel és szívócsonkkal, 87 mm-es fojtószelepházakkal és a hajtáslánc-vezérlő modul egyedi BULLITT kalibrációjával hoztak ki az erőműből a mérnökök.

Az utastérben is folytatódnak a limitált széria egyedi sajátosságai, mint például a 12 colos, digitális LCD műszeregység és a Recaro sportülések amelyek  a középkonzol és a műszerfal-panel burkolatait is beleértve ugyanolyan színűek és varrásúak, mint a karosszéria fényezése. A műszerfalon az utassal szemben pedig a szokásos Mustang embléma helyett a Bullitt logó van és egy egyedi sorszámozással ellátott plakett is megtalálható. Amennyiben valaki ráunna a V8 morajlására, - kizárt dolog -  élvezheti még a szintén csak az ebben változatban, alapfelszereltségként kínált 1000 wattos B&O Sound System hifirendszert is.



A vevők Shadow Black vagy klasszikus Dark Highland Green (képeken) fényezésekkel rendelhetik meg az autót, melyekben egy apró kedvesség is fellelhető, hogy a gyújtás ráadása után a póni képe helyett egy különleges, az autót ábrázoló zöld Bullitt üdvözlő ikon jelenik meg a képernyőn. Az új modell fehér biliárdgolyó-váltógombja is stílusos főhajtás az eredeti, a filmben szereplő autó emléke előtt.


Amikor az ember egy ilyen változatot lát a Mustangból, bizony könnyes szemmel jut eszébe az a tény hogy, a jövőben már csak egy elektromos családi autón olvashatja a vadló nevét egy apró kis "e" betűvel kiegészítve :-(



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése