Keresés ebben a blogban

2015. január 27., kedd

Útszéli kép 013 - nagytepsi

                    Hideg, zimankós idő és lágyan rotyogó V8
Jó néha egy kis színt is látni a téli hétköznapok szürkeségében

még több :  útszéli képek

.

2015. január 16., péntek

MAD MAX bazinagy csigával


                    Mazda Rx-7 (FD3S series) 1994

Nézd meg ezt a képet.
Nos, akkor most miről írjak?  Írjak a belső térről és az ergonómiáról, esetleg aYoichi Sato tervezte formáról?


Vagy mégis csak írjak erről az R26B-alapú négytárcsás wankel motorról amit alaposan felpiszkáltak?

Mennyire?

kb. 700-750 körüli lóerőre (...)

Jöjjenek a felhasznált kellékek, csak ínyenceknek :  egyedi rövid hajtókar, kereszt-fúrt excentrikus tengely, egyedi PPRE könnyűfém olajteknő, FD3S rotor házak, könnyített / kiegyensúlyozott RX-8 rotorok egyedi kerámia él-tömítések (a wankeleknél ez tölti be azt a funkciót mint a hagyományos motoroknál a dugattyúgyűrű), egyedi szívócsonkot, 4x 55mm MoTeC fojtószelep, egyedi turbófeltöltő rendszer, Pipercross légszűrők, egyedi üzemanyag rendszer és twin Bosch Motorsport 044 üzemanyag-szivattyúk, Turbosmart nyomásszabályozó, MicroTech LTX-12 motorvezérlő rendszer, 8 db Bosch 616 gyújtástekercs, rozsdamentes sportkipufogó rendszer, twin-pass könnyűfém hűtő, gyári FD3S olajhűtő Craig Davies elektromos olajszivattyú és még sokan mások.
 
....és ez csak a motor.
Brutális? Hát persze hogy az, hisz' ez egy Mad Max  ;-)

2015. január 14., szerda

Légifelvétel

   mai napi nyálas/csöpögős poszt : odaföntről minden más és minden szép :-)


Bmw 5 GT - de miééééért ?

Még 2009-ben mutatta be az autót Chris Bangle, a bajorok akkori vezető formatervezője. Lehet hogy a következő mondatommal felkerülök a keményvonalas béjemvések fekete listájára, de  Bangle-t  lehet szeretni vagy gyűlölni azokért amiket létrehozott a cégnél, de ezért az autójáért én biztos nem fogom isteníteni a fickót, az tuti (...)

Pedig megjelenésekor az újságok ódákat zengtek nemcsak magáról az autó tudásáról, technikájáról hanem a megjelenéséről is. Így vélekedett a sajtó az autó bemutatásakor.

"A 2003-ban bemutatott 6-os sorozattal a BMW felelevenítette azt a béemvés Gran Turismo érzést, amit 1999-ben a 8-as gyártásának leállításakor már-már örökre veszni éreztünk, majd 2009. február 13-án (pénteken!) bemutatta az 5-ös sorozatot kiegészítő Gran Turismót, az 5 GT-t."
(vezess.hu)

 
 "Igaza volt a BMW igazgatójának, ez nem egy autó, ez egy lebegő szalon. Új műfajt teremtettek márkán belül a bajorok: Gran Tourismo. A GT az egyik legjobb utazóautó, amiben valaha ültem."
(hvg)



"Chris Bangle, a BMW formatervező csapatának távozó vezetője a bemutatón hosszan beszélt a szép és funkcionális ívek harmóniájáról."
(vezess.hu)

 

"Az első képeken sokkolónak tűnt, azonban élőben nagyon látványos a BMW 5-ös sorozatának Gran Turismo változata. "
(a5.hu)

 Én már akkor is azon gondolkoztam, - basszus, ezek nem látnak vagy velem van a baj ? 
Most hogy közben eltelt jó néhány év azon tűnődöm, idővel be fog-e érni ez a forma valaha is  számomra, vagy ilyen "nemistudommilyen amorf izé" marad örökre ?  
Ps.: bocsi kedves BMW fanok, ez van ;-) 

Repülő vámpír

 A de Haviland által fejlesztett és gyártott Vampire volt az angoloknak a második sugárhajtású típusa, de az első ami nagy gyártási darabszámot élt meg. A Vampire hagyományostól eltérő kialakításával az első sorozatban gyártott egymotoros brit sugárhajtású repülőgép volt. Első berepülése 1943. szeptember 20-án volt, de hadrendbe állítása már csak háború után történt meg és egészen 1966-ig szolgálta RAF (Royal Air Force) kötelékében és persze még számos, főleg angolszász országban.A Vampire-ból összesen 3268 darabot gyártottak le 15 változatban, ezek között kétüléses éjszakai vadászok, gyakorló repülőgépek és Sea Vampire repülőgép-hordozóra szánt vadászgépek is voltak.



2015. január 12., hétfő

2015. január 7., szerda

Mire gondolt a szerző ???

Ugye mindannyian ismerjük és emlékszünk még iskolás éveinkből erre a mondatra :
 "Mire gondolt a szerző / költő ? "
Gyűlöltem ezt a mondatot, mondjuk lehet volt némi köze ahhoz is hogy azt a szegény tanárnőt sem szívleltem túlságosan :-)


Feltehetőleg belefektetett több száz munkaórát, álmatlan éjszakákon gondolkodott egy-egy részlet kidolgozásán és a képen nehezen kivehető, de ott lévő rendszám megszerzése sem lehetett sétagalopp.
Én meg csak nézem, nézem a kész művet és nem értem .....ez most így szép, tetszetős vagy csak a kényszer szülte hogy ilyen lett ????


szegecsek (kapupánt csavarok?) mindenhol (...)

2015. január 5., hétfő

2015 : Új traffipax

Januárban jön a mindent látó traffipax 
...egyébként meg boldog új évet ;-)

2014-ben a Közlekedési Operatív Program (Közop) keretein belül többfunkciós traffipaxok beszerzésére került sor melyre  12,5 milliárd forintot különítettek el, uniós forrásokat is felhasználva. Két cég nyert az ORF traffipax-tenderén és 160 db készüléket szállítottak le amiknek a tesztelési/kalibrálása is befejeződött már. A program keretein belül 365 darab sebesség ellenőrzésre is alkalmas fix telepítésű komplex közlekedési ellenőrző pontot (KKEP) és ezt a 160 darab mobil (KKEP-ot) szerezték be, most ez utóbbi állítják hamarosan ( januárban) rendszerbe. Amit jó ha tudsz ezekről, - már nem csak sebességet tudnak  mérni, hanem képesek lesznek figyelni a szabálytalan sávváltást, a buszsáv jogszerűtlen használatát, a tilosban való áthajtást, de akár a biztonsági öv használatának elmulasztását is és ezeket pontosan dokumentálni tudják majd.
Szóval kedves autósok, az új megyei útdíj rendszert adta útvesztőin felül figyeljetek erre is.
 Hajtsatok szépen lassan és szabályosan :-)


.