Keresés ebben a blogban

2015. március 21., szombat

Itt a tavasz, javíts kabriót

Kabriótető javítás néhány lépésben:

(a régi tető lebontva : szakadt, repedezett, összegányolt)
 Első az állapotfelmérés, tisztán és világosan látszik hogy a kiszemelt példány vászonteteje már menthetetlen állapotban van. Nem tett jót neki az idő vasfoga, a napocska és az UV sugárzás ereje, a többszöri nyitás-csukás fizikai hatásai  és az előző tulaj vagy tulajdonosok jobbító szándéka sem ami döbbenetes gányolások teljes palettáját teríti ki elénk. Szóval repedezések, hasadások és horzsolások és sok-sok fekete sziloplaszt gány mindenhol.

A kezdő lépés, - hívj fel néhány ismert hazai elismert cabrio-tető javító szakit akit megtaláltál a neten (nincs túl sok) és kérj tőlük árajánlatot egy új tető elkészítésére és felszerelésére.
Miután ezt meghallottad (és seggre ültél döbbenetedben) hívj  ismert vagy kevésbé ismert kárpitost, autókárpitost és kérj árajánlatot. A kedvenc mondatom ezek közül : sosem láttam még ilyet, de hozza el, biztosan megtudjuk csinálni.

Menekülj !!!!!!

Ezt követően végy egy nagy levegőt, csapd fel az internet nemlétező oldalait, vesd bele magad éjszakákon át és miután ráleltél, -  rendeld meg a készre szabott vászontetőt egy, a hazánktól nyugatabbra eső olyan országból ahol a az autózás és annak karbantartása, javítása, stb kicsivel (sokkal) nagyobb kultúrával és hagyománnyal rendelkezik mint itthon. Fizesd, ki a szállítással is kb a fele árat mint amit az itthoni szakik mondtak és  örüljél....főleg akkor amikor meg is hozza a postásbácsi a csomagodat a hőn áhított vászonnal.   Aztán ismét ess pánikba, - az oké hogy van tető, de hogy kerül ez fel az autóra ?
Ismét végy egy nagy levegőt és ess neki sk, lesz ami lesz. Mondjuk egy vinyl tető megjavításnál kicsit bonyolultabb, de nem lehetetlen küldetés.
Ps.: (gyengébbek kedvéjért, sk = saját kezűleg)


 A régi tető lebontása : a tető alsó pereménél található dísz / rögzítő keret lebontása, oldalsó azaz az ablakok feletti behúzó-bowden kikötését követően nincs már semmi más dolgunk csak tépni, vágni és szidni napestig annak az ex-tulajdonosnak kezét aki az egészet összekente különféle fekete trutyival és pasztával megakadályozandó az öregedő és szakadozó tető beázásait. Mondani sem kell, nem sikerült neki .


Általában a mai kabrió tetők  3 rétegűek. Van a belső réteg amit az utastérből látsz, a középső ami hő és hangszigetelő is és a felső ami a tető külseje, ez egy vízhatlan speciális vászon, gumírozott hordozórétegen.



A vászontetőknek két csoportja van, a plexi és az üveg (hátsó)ablakos. Mondani sem kell, ez utóbbi a jobb és tartósabb megoldás meg persze a drágább is. A hátsó ablakot tartó rész az üveges megoldásnál többségében külön részből áll, a plexisnél ez nem szükséges mert ott csak simán bele van varrva a vászonba. A képen a tető külső rétege és a hátsóablak már eltávolításra került.

Kibontásra kerül az "ablaktartó zseb" ami az utolsó, harmadik tetőmerevítő gerendára van felfűzve felül. Alul ugyan úgy mint a tető külső rétege,  ragasztva és belövős kampókkal tűzve van.





Kezdés, tiszta lappal: Lehet kitakarítani a rengeteg bennragadt koszt, mocskot abból a tároló részből amibe az összecsukott tető beleül amikor mi önfeledten autókázunk a lenyitott tetős autónkal



Jó hír, itt már össze-fele épül a cucc. Ez már az új és makulátlan ablaktartó rész, igaz még hátsóablak nélkül, de alul már ragasztva és néhány kapóval megtűzve.






Nagyot ugorva az időben, hátsó ablakzseb és ablak fönt, külső tetőréteg fönt és a  rögzítő / takaróléc is. Már csak elől kell megfeszíteni.




Ez a tető eleje ami a szélvédő keretnél van. Itt az anyagot vissza kell hajtani, - ragasztani és rögzíteni egy takaróléccel és vagy egy tucatnyi apró csavarral. Ennek a résznek jelentősége van mert ez érintkezik a tetőkerettel és ha rosszul van megcsinálva itt jut be legelőször a víz a menetszél hathatós segítségével ami nem egy jó dolog,  de ennek rossz rögzítése, púpossága okozhatja a kiesebbik rosszat is, a folyamatosan süvítő menetszelet. Kerülendő mindkettő :-)




Itt az ominózus visszahajtás ahogy találkozik a tetőkerettel és annak gumiprofiljára ül fel. Belülről itt kell beakasztani a tető rögzítő kampókat amik normál esetben alig vehetők észre mert a napellenző alatt vannak elbújva. (egy bosszantó apróság erről a képről is azonnal kiderül, ami minden kabrió velejárója : baromira koszolódik a teteje.
 A  fekete anyagon minden apró szösz és por azonnal meglátszik)



Elkészült a nagy műremek ;-)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése