Keresés ebben a blogban

2013. december 7., szombat

Az utolsó évnek is vége - Volkswagen T2


December 20-án fejeződik be a legendás Volkswagen kisbuszok gyártása  Brazíliában. A T2-es Transporter egy letűnt korszak utolsó hírmondója volt, 1967-ben született amikor a Vw-nél még a léghűtéses boxer-farmotor volt az egyeduralkodó irány és a kitaposott ösvény



Napjaink passzív biztonsági és környezetvédelmi  normái kinyírták a klasszikus bogarat és most sajnos következik a "bogárbusz" is.

Még az eredeti német, T2A...

...és TB2 változat

A  T2 -es (a második generációs) Transporter elég sikeres és hosszú életűre sikeredett, Európában 1979-ig készítették, de más vidékeken – elsősorban Latin-Amerikában – a Bogárhoz hasonlóan tovább gyártották és tartották a kínálatban. Szinte hihetetlen, de Európa és Amerika szerte  mára már igazi klasszikus hobbi / veterán autóvá érő típust Brazíliában még ontják a gyártósorok. Napjainkban is 250 autó készül naponta és a brazil hétköznapok része, az ottani  autópiac legolcsóbb autói közé tartozik,  nem kellett sokat költenie rá a gyártónak, ezért kivételesen olcsón adhatták. Hogy mennyire olcsón ? Nos, fele annyiba kerül mint egy korszerű 5 fő befogadására képes bármely mai személyautó és mint tudjuk az olcsó árért cserébe sok mindenről hajlamosak lemondani az emberek...

a felejthetetlen Westfalia lakóbusz

egy tűzoltó felépítményes példány
Európai kitelepítését követően a busz az eredeti hajtásával került gyártásba, de ahogy múltak az évek és szigorodtak az előírások, úgy módosították és korszerűsítették a típust mind műszaki mind technikai téren.
Az utóbbi években már csak vízhűtéses soros négyhengeres motorokkal készült, nyoma sincs már a boxerhangnak, tovább toldozgatni-foltozgatni azonban már nem lehet, 2014 januárjától életbe lépő normáknak már nem felel meg ezért a jövő év végén leállnak a gyártásával.

Brazil gépsor : 
Brazíliában 1957 óta gyártanak VW-modelleket, a bogáron át, a bogár alapú sportkocsikon keresztül egészen a kisbuszig terjedő modellpaletta igen széles volt .
A Vw Combik (kisbuszik) Sao Bernardo do Campóban  készült példányai közt nemcsak fapados modellek voltak hanem igazi kis retró-gyöngyszemek is, mint az ezeken a képeken is látható példány. A pontosság kedvéjért ide kívánkozik hogy mikor a gyártelepet elhagyták ezek az autók az ottmaradt nagy átlaghoz képest ezek jobban felszereltek és ígényesebbek voltak, végleges felszereltségüket  már itt Európában kapták meg és váltak luxus divat-cikké :


.

A gyártási év jól leolvasható :  1998 , -ez már korántsem a régi német busz, de még léghűtéses boxer , ezt követte a sor4 vízhűtéses rettenetes hűtőráccsal az orrán, de arról szerencsére nem áll fotó rendelkezésünkre :-)
a középső sor

egy korabeli T2-höz képest fényűző belső
(képek : Kin Viktor)
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése