Keresés ebben a blogban

2022. szeptember 13., kedd

Honda Cub C90

 

  
A sztori:
 
Az angol Ed March azt tűzte ki célul, hogy fillérekből  felfedezi a világot. Útja során az élet egészen Délkelet-Ázsiáig sodorta, ahonnan, hogy meglegyen a kaland vissza kellett utazni Angliába. Ehhez egyetlen olcsó és célravezető eszközt látott, Malájziában fillérekért vett egy használt  Honda Super Cubot, egy C90-es verziót, és elindult vele hazafelé. Útját olcsó fényképezőgéppel örökítette meg, sátorban az útszélén aludt, stb. Természetesen a kis Honda nagyobb gond nélkül hazajuttatta, de azóta már járt vele télen a Nord Kapnál, megtett egy utat Alaszkától Argentínáig, járt Vietnámban, és még számtalan helyen. Ed March, a bohém világjáró útja elképesztőt futott a világ sajtóban, motoros magazinokban, nem Ő teremtett a Super Cub körül igazán nagy hírnevet....azt már megtette maga a típus legendás megbízhatósága. És hogy miért ritka típus ez Európában és miért látható a mai napig is tömegével az ázsiai utakon? Az 1958-ban bemutatott típusnál a gyár által megcélzott eredeti vásárlói csoport ugyanis Japán és Délkelet-Ázsia  volt, ahol az apa a rizsföldeken dolgozik, mama pedig motorral (Honda Cubbal, Yamaha Town Mateval) viszi az ebédet és miközben előtt és mögötte minimum egy-egy gyerek ül számtalan csomag társaságában bal kezében tartva az ételes kosarat. Ezért van az hogy az indexkapcsoló is jobb kézre esik, ráadásul csipogó hanggal jelzi működését és a váltáshoz nem kell kuplungkart használni csak taposni a remek körváltót. A Super Cub hírét, renoméját bemutatása óta növeli minden egyes eltelt év, hiszen különböző változatait a mai napig kínálják. 2017-ben a gyártási darabszám átlépte a 100 milliót!
 

A motor:

A szögletes lámpás C90-est 1984-ben kezdték gyártani,   metálkék fényezés egész jó állapotú, de itt-ott már karcolásokkal tarkított. A védjegynek számító műanyag lábpajzs ilyen korban már gyakran vaj színűre sárgul, felülete repedezett. Világújdonság volt, hogy a Honda a Cubnál  készítettek először  motorkerékpár idomot öntött polietilénből, amely könnyebb és olcsóbb volt a fémnél. A C90 nem kecsegtet 100-as tempóval, mert nem is megy annyit, viszont a 90 körüli a maximumot kipörgi, a kényelmes utazója pedig 70 km/óra körüli. Sajátossága és érdekessége még a az alsó lengőkaros első futómű is  nemcsak látványnak érdekes hanem az is, hogy fékezésre a motor eleje megemelkedik :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése