Keresés ebben a blogban

2020. március 1., vasárnap

Csinos dobozos


A tengernyi Ford Transit, Vw Transporter vagy a kicsivel családiasabb méretű Renault Espace, Ford Galaxy és Toyota Verso-k forgatagában, bizony jól esne a szemnek valami kicsit mást, frissebben is megpillantani néha-néha. Elég kevés esélye van arra, hogy az utcán szembejöjjön velünk egy ilyen, ezért most itt a blogon mutatunk be egy érdekes színfoltot a családi egyterűek / kisbuszok kínálatából. A kétezres években kirobbant egyterű-láz kellős közepén a Mitsubishi Motors bejelentette, hogy monobox (egyterű) kisbuszának következő generációját Delica D: 5-nek hívják majd, a Concept D-5 prototípusuk alapján, amelyet az előző évi, azaz a  39. Tokiói motorkiállításon mutattak be.

 Ez egy új nyolcüléses, amely rendelkezett a Mitsubishi AWD négykerék-hajtásos rendszerével és egy INVECS-III  nevű, fokozat mentes CVT sebességváltóval, összekapcsolva egy 2,4 és 2,0 literes, négyhengeres MIVEC soros négyes motorral. A Delica is az akkor új globális GS platformon alapult melyben még olyan modellek tartoztak a márkán belül mint az Outlander, ASX, Lancer, de kevesen tudják hogy ide tartozik még a Chrysler / Fiat csoport néhány típusa (Dodge Caliber, Jeep Patriot / Compass) és a Citroen csoport Citroen C-cross / Peugeot 4008 -as típusai is. A 2013 januárjától kapható a D: 5 azaz a dízel változat, amelyet a Mitsubishi vadonatúj 2,2 l-es négyhengeres turbó dízelmotorjával (4N14) szerelték, amely 148 LE teljesítményt és 360 Nm nyomatékot termel. A Mitsubishi azt állítja, hogy ez az új 4N14 dízelmotor alacsony fordulatszámon és sima gyorsulással, magas fordulatszámig megbízható. A hengerben alkalmazott alacsony nyomás és hőmérséklet mellett alacsony nyomási arányt, 14,9-et ér el. A tiszta dízelmotorral ellátott Mitsubishi Delica D: 5 üzemanyag-fogyasztása 13,6 km / L volt.



Miért kár hogy csak jobb kormányos változat létezett belőle és nem jutott el Európába?
Az egyedülálló 4x4-es személyszállító  a maga kategóriájában, mert ugyanolyan négykerék-meghajtással van szerelve, mint pl. az Outlander SUV-je, mindez 8 üléssel, kívülről látványos doboz kialakítással ami egyébként kicsit megtévesztő módon kompakt méreteket takar, - mivel a Delica 9 cm-rel rövidebb és 8,9 cm-re keskenyebb, mint a Ford Galaxy. Tiszta vonalai és sima felülete harmóniát sugároz. Belül a futurisztikus középső konzol és az dupla, érintő képernyős LCD kijelzők adják meg a karakterességet. Apropó, érintés. Az elektromos hátsó ajtók és az oldalsó tolóajtók is automaták és motorosak, távirányítóval de érintésre is nyithatók. Ami viszont apró hiányosság a konkurenciával szemben,  hátsó ülések két sora azonban nem hajlik és csukható olyan egyszerűen, mint a legjobb MPV-kben, és a nyolc szék közül kettőnek jelenleg csak övszíja van. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése