Keresés ebben a blogban

2019. december 28., szombat

Vespa gyurmából


Egy egyedi Vespa modell elkészítésének története, saját kezűleg. Bemenni és megvenni egy szaküzletbe, az olyan snassz dolog :-) 



A téma az ajándékozott érdeklődési körét tekintve adott volt, már csak meg kellene valósítani valahogy.  Kölcsönbe kértem egy benzinkutas shopokban kapható kis Vespa modellt, ez volt a támpont.
A méretaránnyal voltam gondban, de ez is megoldódott. Mivel tudtam hogy a látszat ellenére sem egyszerű két tökéletesen egyforma kereket elkészíteni, ásványvizes palack kupakja lett az „öntőforma” a kerekekhez. Ezek után már csak némi szemmértékre és kézügyességre volt szükség és a többi alkatrész megformálásánál ezek méretihez igazodtam.

 
Az alapanyagot hobbi boltokban beszerezhető „Terrakotta” natúr, levegőn száradó gyurma szolgáltatta az első villa-tengely és kormányt fogpiszkáló, a fék-kuplung karok apró drótok, valamint flitter anyag a kilométer óra alapja  és még makettezős korszakomból megmaradt mindenféle apró alkatrészek közt találtam formára megfelelőt a berúgó karnak. A festék modellboltban kapható, ecsettel festve.


A motor elkészültekor gondban voltam miből legyen a talapzata. 
Mivel a drótból kialakított sztenderen is tökéletesen megállt, már kezdtem elvetni a talapzat ötletét, mikor kezembe akadt egy Fererro-s doboz és annak a teteje. A probléma kipipálva !!!


Szalvétatechnikával  (Decoupage technika)  puha kéztörlő lapot több rétegben felragasztottam a doboztetőre, amitől tökéletes márványos hatása lett. Már csak a Vespa logo felfestése volt hátra valamint a motor rögzítése az elkészült talapzaton és már el is készült az egyedi,  tökéletes ajándék.



Mondanom sem kell, nagy sikere volt !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése