Igazából nagy bátorság volt :-)
Több szempontból is, az csak egy dolog hogy a General Motors először lépett be a luxusautók piaci szegmensébe a Riviérával 1963-ban, de itt vezették be az első kerék hajtást is, - ami mint tudjuk, az akkori Amerikában több mint szentségtörésnek számított. Az új típus azonban mégis sikerrel vonult be a piacra, a Ford Thunderbird és az Oldsmobile Toronado vásárlóközönségét vette célba majd egészen 1999-ig a modellpaletta része maradt.
(1971-1973)
Buick Riviera 'Boat Tail' Coupe
Egy teljesen új alakot mutattak be 1971-re ami bombaként robbant az akkori egyen-kocka formák közt, a csónak farokrészt. A szenzációs új megjelenés a GM stílusvezetőjének, Bill Mitchellnek a stílusán alapult, amely teljesen különbözött az akkori teljes méretű (full size) amerikai autóktól. A Riviérát radikálisan átalakították az 1971-es modellévre, egy áramló és drámai "hajó-farok" stílust kapott az autó fara.
Bill Mitchell irányítása alatt tervezték és a tervezőcsapat tagja volt Jerry Hirshberg is aki a későbbiekben a Nissan főtervezője lett. Igazából nem találtak fel semmi újdonságot, volt már korábban is kupé az amerikai járműgyártás történetében és igazából az 1963-as Chevrolet Corvette Stingray "split" kupéját mondják az ötletadónak ami megihlette a Riviéra sziluettjét, de itt valahogy mégis nagyobbat szólt, elterjedtebb és közkedveltebbé vált és a mai napig is ez a legkedveltebb modellév amit a veteránosok keresnek amikor Rivieráról van szó.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése