Keresés ebben a blogban

2020. január 21., kedd

Útszéli kép - öreg baka, őszi színekben


1973-ban a Chrysler megkezdte a polgári Dodge teherautók militarizált adaptációjának fejlesztését. 1976-ban az M880 / M890 sorozattal váltották le a korábbi Dodge M37 és Kaiser Jeep M715 teherautókat és ezek különböző speciális változatait kicserélése. Az 1¼ tonnás M880-as sorozat a civil, 4x4 meghajtású Dodge W200- as típuson alapult. Az 5,2 literes Chrysler eredetű benzinmotorja már akkoriban sem volt mondható korszerűnek és takarékosnak sem az addigra már teret nyerő dízelekkel szemben. További gyenge pontja volt még, hogy a katonai verziókban elhagyták a  szervokormányt és bizony ennek hiány sokszor megbosszulta magát a nehéz / extrém nehéz terepeken való használat során, ami azért egy katonai felhasználású jármű esetén nem is olyan ritka. Nincs mit szépíteni, a fent leírtakat is figyelembe véve nem meglepő módon, igazából nem mondhatjuk egy bevált típus volt a hadseregnél, ezt bizonyítja is a rendkívül rövid gyártási ciklusa (1976-1977) és habár 1990-ig hadrendben állt, de az utódja a Chevrolet K5 Blazer alapú CUCV már 1984-ben felváltotta.


Körülbelül 44 000 darab katonai Dodge M880 / M890-et gyártottak és ebből egy darab egy hazai telek árnyas fái alatt, őszi levelektől befedve várja sorsa beteljesülését.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése