Keresés ebben a blogban

2018. július 30., hétfő

Cooper-Climax (1961)

 
Egy darabka forma 1 -es történelem, testközelből.






Az autó 1961-ben készült Angliában, sofőrje kezdetben Bruce McLaren majd Phil Hill volt. 1964-ben az autó összetört és csúnyán megégett egy balesetben az osztrák F1-es Grand Prix-n, de helyreállították és még versenyeztek vele egy darabig különböző sorozatokban, kupákban.

1970-től múzeumba került, de szerencsére nem csak  mint kiállítási tárgyként találkozhatunk vele, időről-időre előveszik és különböző veterán rendezvényeken, bemutatókon megmozgatják egy kicsit.


Charles Cooper és fia, John 1946-ban kezdett el saját versenyautókat építeni. Az elsőt még a családi surbitoni (Anglia) garázsukban építették saját kezűleg. Az első Cooper, ami már a Formula–1-ben is indult a T12-es modell volt. V2-es, 1,1 literes JAP motorral volt felszerelve.  Kevesen tudják, de a Cooper-nek köszönhető az a mai napig is bevett szokás hogy a pilóta mögött és a hátsó tengely előtt foglalt helyet az erőforrás. Ez a középmotoros elrendezés.


.
1961-ben komolyabb biztonsági intézkedéseket vezetett be az F-1 -be. A motorok hengerűrtartalmát 1500 köbcentiméterben limitálták és a versenyautó legkisebb tömegét hűtővízzel és olajjal 450 kilogrammban szabták meg mindezt azért hogy csökkentség az autók sebességét, de más eszközökkel is akarták növelni a biztonságot : kötelezővé tették a villamos önindítót, előírták a kétkörös fékrendszert, a biztonsági övet és a robbanás mentes benzintartályt is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése