1911–1914 között Magyarország hetven helységében végzett bemutató repülést, és ezzel hozzájárult a magyar aviatika népszerűsítéséhez. A gép első világháborúban megsemmisült.
Ennek állítottak most emléket a (mai) VI. Zuglói veteránjárműves találkozón.
Révy László, az oldtimer építők nagymesterének munkája a képeken látható Kvasz-I replika, minden részlete és alkatrésze az eredeti szerint készült a motorja is korabeli, egy három hengeres 25 lóerős Anzani erőforrás.
Szárny-fesztávolsága a gépnek 10 méter, vázszerkezete zömében kőrisfából készült és a teljes súlya csupán 260 kg. A repülőgép kifogástalan, a korabeli repülőgép építési technikát hűen követő kidolgozása elragadtatta a jelenlévő közönséget....pláne, amikor a gép építője benzint adott a "madárnak" és bepörgette a légcsavart ezzel megindítva az Anzani blokkot egy párperces bemutató erejéig.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése