Keresés ebben a blogban

2023. november 4., szombat

a kis "Guzzino"

 

Moto Guzzi Motoleggera 65 (1946-1953)

A kis "Guzzino" volt a Moto Guzzi  első olyan terméke ami helyre rakta a dolgokat a világégést követő időszakban és sikerpályára helyezte az olasz motorgyártót. Hálásak is érte az olaszok, mind a mai napig imádják és nagy népszerűségnek örvend  ez a típust náluk.

.
.



A háború még tartott, de '43-ban Carlo Guzzi már kiadta a feladatot egy olcsó nép-motor kifejlesztésére. Az első prototípusok 1945 közepén (!!!) már rendelkezésre álltak és a fő műszaki paraméterei maradtak is, - kétütemű egyhengeres, 65 köbcentis öntött aluból készült 3 sebességes motor. 1946 tavaszán mutatták be az első széria példányokat. Egyszerű, igénytelen és  könnyen karbantartható járműnek készült itt-ott olyan technikai megoldásokkal amik már akkor is elavultak, ezért igazi kaland egy ilyen motor vezetése.

 Itt van  például a szelektoros kézi gáz, - nem tekerhető gázmarkolat van hanem egy kis kart kell tologatni a kormány jobb szélén (felső karocska a szívató, alsó a gáz) ami azért macera a mai motoros számára mert a váltó is a jobb oldalon van ami szintén kézi és nem lábváltó. Bal oldalon a szokott helyen a kuplungkar, legalább azzal nincs zavarba ejtő macera ;-)

Teszt, próbakör
Egy elindulás a következő kép néz ki :  Berúgókar a jobb oldalon, berúgod - ráülsz. Szívató és gáz karocskák bűvölése a szintén a jobb oldalon majd ha magához tért a (hideg) motor alapjárata behúzod a kuplungot, elengeded a gáz és szívatókart és azzal a kezeddel berakat egyesbe a váltókart, ha eközben (gáz adagolás hiányának köszönhetően) nem fulladt le, ügyes voltál és indulhatsz.  Egyes kipörget kuplung behúz, gázkar és kormány elenged, ezzel a kezeddel berakod kettesbe miközben a másikkal kuplungolsz...megy ez ;-)

Kis gyakorlást követően már rutinosan megy a dolog és biztonságosan mozog a kis Guzzinóval az ember,  ha az eladott közel 13 000 példány gazdáinak sikerült ez a mutatvány, akkor nekem miért ne sikerülne?

.



.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése