Keresés ebben a blogban

2023. október 2., hétfő

A "Magyarország legunalmasabb autója" verseny győztese pedig az....

 Gratulálunk a győzteseknek :-)

Oké, ez így poénnak jó, de mint sok minden ez is a korrektség kedvéjért  némi pontosítást kér. Szóval, a legunalmasabb igásló, ami a hétköznapokban csendben és észrevétlenül teszi, tette a dolgát hosszú éveken keresztül és elsősorban az első két generáció ugrik be ilyenkor ha ez a téma!

Opel Astra F (1991–1998) Classic (1998-2002)

 A hazai, szentgotthárdi összeszerelésnek köszönhetően a Suzuki után szinte a második népautónak számított Magyarországon, meghatározott része volt az utcaképnek. Az Astra F-et 1991-ben mutatta be az Opel a több évtizedes hosszúságot megélt Kadett generációt leváltva. Kapható volt háromajtós, négyajtós szedán, ötajtós, kombi és az olasz Bertone által tervezett Cabrio formában is, de hazai gyártószalagok csak az ötajtóst és a kombit készítették néhány motorvariációval és pár színben, így gyakorlatilag csak ezekkel találkozhattak az itthon vásárlók. Státusz és a polgári jólét jele volt a kilencvene évek első felében szalonból egy új autót venni, pláne ha az egy Astra és nem "csak egy Suzuki" volt és érkezett a családba. 1994 végén jött el a ráncfelvarrás ideje és csak '98-ban váltották le a típust az Astra G szériával, de még ezután is tovább gyártották Lengyelországban Astra Classic néven egészen 2002-ig, jellemzően az olcsóbb Kelet-európai piacok számára. Az autószalonokban még lehetett vadiúj F szériát venni, miközben az utakon a legkorábbi példányok ezekből már 10 éves autók voltak. A céges, flottás vásárlások favoritja vált ekkor, szinte kizárólag fehér színben és alacsony felszereltséggel és áron.Valahol itt kezdett megkopni a hazai hírneve és megítéltségének fénye, pedig egyébként strapabíró, viszonylag megbízható autók voltak ezek.



 

Opel Astra G (1998–2004) Classic (2004-2009)

 Egy kis érdekesség ide a legelejére, az Astra sorozatban egyedülálló módon nem volt ráncfelvarrása a G modellnek. 2004-ben váltották le, de Classic II néven továbbra is kapható volt az eredeti 1998-as formájában.Igényesebb, modernebb volt elődjénél, de csak olyan Opelesen, visszafogottan. Ezt a típust már nem gyártották nálunk, ekkora már a teljes kapacitásban Szentgotthárdi üzem átállt a motorgyártásra, az autók összeszerelését beszüntették. Volt azért ebből is sok a hazai utakon, de közel sem annyira volt elterjedt mint az elődje. Jellemzően sok futott belőle taxiként és flottavásárlásban céges autóként is, ami jól mutatja megbízhatóságát. Az Astra sorozaton belül itt jelent meg elsőként a családi egyterűként aposztrofált Zafira, melynek ez a típussorozat adta a műszaki alapját. Ebből is született fapados olcsósított,  leváltott modellsorozat kizárólag a limuzin és kombi (Caravan) változatokból. Az Opel lengyelországi Gliwice-i gyárában folytatódott a következő generációs Astra H debütálása után, Astra Classic II. márkanévvel. Ezeket az autókat mint a Classic I -et is szintén Közép és Kelet-Európában, valamint Törökországban kínálták 2004-től 2009 végéig. Érdekességgel kezdtük, azzal is zárjuk sorainkat. 2004-ben a GM orosz vegyesvállalata, a GM-AvtoVAZ piacra dobta az Astra G 4 ajtós változatát Chevrolet Viva néven. Az oroszországi Chevrolet márkakereskedéseken keresztül, míg az Opel márkakereskedők az újabb Opel Astra H-t már árulták  

 



.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése