Keresés ebben a blogban

2023. október 5., csütörtök

Milyen robogót vegyek? Yamaha BW's 50 (MBK Booster)

                                         Yamaha BW's / MBK Booster  (1988-2018)

Túllépve azon a tényen hogy, a cikkben szereplő BWs' generáció példánya sem mai csirke már, bőven túllépte a tízéves kort, jellemzően sok található belőle a használt motoros hirdetések közt és ha odafigyelünk arra a pár alapvető szabályra amit használt dolgok, járművek vásárlásakor illik betartani, nagy bakot nem lőhetünk vele.

A Yamaha BW's egy kis lökettérfogatú robogó (50-től 125-ig) amelyet 1988 óta gyárt a japán motorkerékpár gyártó vállalat, de 1990 óta a francia gyártást a Motobécane (MBK France) összeszerelő üzemük is készíti és  forgalmazza MBK Booster néven, gyakorlatilag csak a név és az embléma a különbség és ez a változat csak az európai piacon lelhető fel. Csak mint érdekesség, az észak-amerikai piacon Yamaha Zuma néven forgalmazták, de itt csak a japán összeszerelésű példányokat.

Szóval, tereprobogó. A robogós társadalom széles körben itt, ennél a típusnál szembesülhetett elsőként ezzel a fogalommal. Az eredeti elképzelés szerint egy, a  tengerpartra (is) alkalmas "magaskerekű" robogó volt az eredeti ötlet, innen ered a "BW" mozaikszó a "Big Wheels" azaz a nagy kerekű. Mondjuk, nálunk "a nagy kerekű robogó" fogalma kicsit mást jelent a népnyelvben, inkább a magas, 18 vagy 19 coll-os kerekű városi robogókra használjuk, ezekhez a BW's jellegű gépeknél a "tereprobogó" fogalom kapcsolódott, párosult. 

Az első generációja a modellnek 1989-ben jelent meg, melyet 2001-ig gyártottak. A második (NG-Next Generation) generációs modelleket 2002–2011 gyártották. Mindkét generációról elmondható, csak alig észrevehető, apró és minimális módosításokat kaptak a hosszú modellciklusuk alatt. A harmadik generációs modell 2012-ben debütált, de már négyütemű motorral.  Aztán 2010-ben jött egy 125 köbcentis változat is, de az gyakorlatilag csak nevében és formavilágában hasonlított az ötvenesekre, az egy nagyobb minden csavarjában más modell volt. 2018-ban a Japán és az európai termelést is leállították a gyengélkedő kereslet és a rossz eladási számok miatt.

A tulajdonosok egyöntetű véleménye a típusról, egy nagyon jó és megbízható igásló, Városban , aszfalt úton semmikép sem előny a vastag - azaz széles - ballonos gumi, de nem is hátrány. Viszont, amint kiér a motor földútra vagy terepre, verhetetlenné válik a maga kategóriájában! Van normális méretű sisaktartója kis fám idom (csomagtartó) a nyereg mögött amire akár doboz is rögzíthető és a 3KJ Yamaha blokkra nem is kell túl sok szót pazarolni, hiszen egy régóta bevált, sok típusban alkalmazott hajtómű ami a becsületes kopó-fogyó alkatrészek cseréjével és szakszerű karbantartás mellett elnyűhetetlen, igaz még a korábbi kétütemű korszak szülötte.

Szóval, ha valaki ilyenben gondolkozik külvárosban, vidékre vagy csak egyszerűen kijárni vele pecázni a folyópartra az nyugodtan számoljon vele mielőtt elkezdi nézegetni a használt-motoros hirdetéseket és gondolkozik milyen típust válasszon, ezt érdemes! 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése