Keresés ebben a blogban

2022. november 11., péntek

Wiesmann MF - a tapadós gekkó

 


Egy német testvérpár, Martin Wiesmann mérnök és Friedhelm Wiesmann üzletember alapították a Wiesmann GmbH -t 1988-ban, amely manufakturálisan azaz kézimunkával épített egyedi kupék és kabriók gyártására specializálódott. A cég amely évente körülbelül 180-200 darab kézzel épített autót készít, egy gekkót mintázó logót választott magának ezzel is azt sugallva hogy az autóik úgy tapadnak az úthoz mint gekkó a falhoz. Kezdeti korszakában (MF3, MF30) a Wiesmann a BMW hathengeres motorjait használta modelljei meghajtására, viszont a 2003-ban bemutatott GT MF4-ben már egy 4,8 literes V8-at és az MF 5-nél már az M5 5,0 literes V10-es motorját építették be, szintén a BMW-től.

Egyébként friss hír a céggel kapcsolatosan hogy, az eddig leginkább nagy köbcentis V8-as, és V10-es motorral szerelt, régies stílusú sportkocsikról ismert gyártó 2022 áprilisban bemutatott egy  minden részletében új, elektromos hajtásrendszerrel szerelt modellt Projekt Thunderball néven az előzőeknek megfelelő kétüléses kabrió roadster formában. Viszont úgy néz ki, nem csak ezt az egye villanyhajtású modellt tervezik a közeljövőre, mert a tervekben szerepel egy szintén elektromos luxus-SUV is. De mi még itt a blogon, egyenlőre maradjunk a benzinmotoros hosszú orrú, kétüléses, megjelenésében régimódi jellegét megtartó sportautóknál.

 GT MF4


Tizenkét évnyi, kizárólag nyitott járművek gyártása után 2003-ban mutattak be azt első kétüléses kupé modelljüket. Kialakításában, vázában és motorjában különbözött a roadsterektől. A GT-t a "Wiesmann-Renn-GT" speciális modell alapján fejlesztették ki. Az alváz alumínium monocoque rendszerű és mindösszesen csak 110 kg súlyú, a karosszéria üvegszál erősítésű kompozit anyagból készült. Kezdetektől fogva már csak V8-as motort használták ebben a típusban (BMW N62B48 motorkód) melynek paraméterei:  4799 cm³ lökettérfogat és 270 kW (367 LE) névleges teljesítménye volt a végsebessége pedig  290 km/h. 2010-től V8-as biturbóval (300 kW/407 LE) is elérhető volt, ez a bajor cég 750i/650i /550i sorozataiból került át. Ez a motorizáltság elég figyelemre méltó, főleg ha tekintetbe vesszük azt hogy a sportautó így 291 km/h végsebességet ér el, és 4,6 s alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. A mindössze 1385 kg tömegű jármű 4,23 m hosszú, 1,85 m széles és 1,19 m magas volt.

GT MF5 Roadster

A 2007-es IAA autószalonon megjelent GT MF5 típus később, 2010-ben megjelent nyitott változata. A gyártás kezdetén volt egy "limitált" kiadás, amely a legendás BMW 5 literes V10-es motoron alapult az M5-ös (E60) és M6-os (E63) modellekből, mielőtt felváltotta volna az a V8-as ikerturbós motor mi a  BMW X5 M -ből és a BMW X6 M -ből  lehet ismerős. Nem véletlen tolunk itt a kedves olvasó arcába ennyi adatot a motorokról és ezek paramétereiről mert azért itt komoly dolgok kerültek / kerülnek beépítésre ebbe a kis sportautóba. Elég ha csak azzal folytatom a sort, ez itt - a megjelenésén kívül - még a 4,4 literes lökettérfogatával és 408 kW  és 555 LE (!!!) névleges teljesítményével valamint 3,9 másodperc alatti  0-ról 100 -as gyorsulásával tűnik ki a tömegből.




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése