Keresés ebben a blogban

2022. január 18., kedd

Próbakör / Teszt : Geo/Chevrolet Tracker (4wd)

(Suzuki Vitara,  zárójelben)

Valahogy úgy hozta a sors hogy a blog "Próbakör / Teszt" rovatában kezdenek többségben lenni a '90-es évek japán autói és ez talán nem is véletlen. Sokan osztják az a véleményt hogy az újkori autógyártás történetében ez az időszak, ez az évtized volt a csúcspont. Itt már minden benne volt egy autóban amit ma már természetesnek veszünk, itt még akartak a gyártók tartós hosszú élettartamú dolgokat a vásárlóknak adni a pénzükért cserébe, nem volt tervezett élettartam, programozott avultatás és mindent megölő környezetvédelmi és/vagy egyéb szabályoknak való megfelelőségi kényszer. Autó volt, megbízható, kényelmes jó autó és valljuk be, ezen időszak japán autói legendásak voltak akkoriban kidolgozottság, megbízhatóság tekintetében és igen, sokszor dögunalmasak is voltak. Se visszatérve a blog rovatára, itt most zömében ráadásul olyan japán autók szerepelne amikben azért van némi kis plusz vagy csavar a történetükben, nem sima, egyszerű típusok. 

 Jó, oké belátom, egy Suzuki Vitara menetpróba nem fog senkit sem a földhöz csapni az izgalomtól, de ha már az előbb említett kis csavart is bele kell vinni a történetbe, ez egy első generációs, Kanadában összeszerelt,  Amerikából származó közel harminc éves és igen keveset (alig 60,000 km-t) futott megkímélt darab.

Geo/Chevrolet Tracker - Suzuki Sidekick/Vitara

Hogy is van ez?

Szóval, aki kicsit is benne van a témában vagy mélyebben a 4x4 meghajtásúak világában az egyből láthatja, ez egy első generációs Suzuki Vitara csak valami más, furcsa emblémát hord az orrán. Ezt a generációt (ET/TA) sokáig, kerek 10 évig gyártották a világ több pontján  japánon kívül is (Ausztrália, Indonézia, Kanada, Spanyolország, stb)  mindenhol népszerű volt. A Vitara sorozatot az ős-Jimny feletti rés kitöltésére tervezték. A Vitara típust először Suzuki Sidekick néven mutatták be és ismerték meg az Egyesült Államokban, de az észak-amerikai piacon létrejött egy új változat a Suzuki és a GM CAMI  kanadai vegyesvállalatánál összeszerelt Geo Tracker is. Hogy teljes legyen a név káosz, kapható volt még GMC Tracker és Pontiac Sunrunner néven Kanadában. 1998-tól a második generációnál már  ismét Tracker, de Chevrolet Tracker a név :-)





A képeken látható autó amerikai importból származott, ma már bármilyen furcsán is hangzik, itthon hivatalosan forgalmaztak GEO-kat, de olyan vadkapitalista üzemmódban: új és használt autókat is, Vitarát Swiftet (!!!) ment is a szekér pár évig majd egyszer csak befuccsolt a cég, volt akinek az új autóra befizetett pénze is bent ragadt. Nem tudni innen vagy más szürkeimport forrásból származik-e a cikkben szereplő metálzöld kocsi, de a  konkrét példánynak jó élete volt odaát. Valószínűleg a tengerparti homok volt a legnehezebb terep, amit első három évében megtapasztalt aztán áthajózott, itthon megvették gyakorlatilag második, de inkább hobbi autónak és csak nyaranta vették elő pár hónapra, ezt leszámítva az egész évet fűtött teremgarázsban töltötte. Ez meg is látszik rajta mert bizony a korai Vitarák amellett hogy technikailag elnyűhetetlenek voltak egy másik dologban is jeleskedtek a rozsdásodási hajlamukban. Ennek az autónak gyakorlatilag már nem szabadna itt, ilyen állapotban lennie a többi kortársához hasonlóan már még fel kellett volna hogy falja őt is a rozsda vagy jobb esetben sokszorosan kilakatolva (gányolva) valahol vidéken nyüstölnék a terepen. Mert arra termett, arra nagyon jó! Könnyű, kicsi négykerék-meghajtásos, felezővel és jó terepszögekkel, stb, stb ...a mai napig is imádják az offroadosok. De ez itt más, tökéletes már-már szinte hamvas állapot közel a harminchoz, automata váltó - ne feledjük, amerikai kivitel - kivehető hard top tető elől és a hátsó utasok feletti műanyag is levehető a teljes kabrió érzés érdekében. Tökéletes! 



.


.

A városi forgalmat annyira nem szereti, pattog és ugrál a rossz aszfalton és ma már furcsa a szervó nélküli kormány is parkoláskor, de ne feledjük ez még valóban terepre készült hiába mondják a típusra és még a RAV4-es szintén első generációjára hogy, ezek voltak a városi, kompakt méretű SUV-ok megtermői attól ez még egy ízig-vérig 4x4-es a szó legnemesebb értelmében! 



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése