Keresés ebben a blogban

2021. március 3., szerda

Dilemma

Brutális teljesítményű és megjelenésű, felső kategóriás SUV-t szeretnél magadnak? 

Nem tudsz dönteni (irigyellek) hogy az  BMW X5 M vagy Mercedes-Benz ML 63 AMG lenne-e a jó választás?  

Ugyan már,  nézd meg ezt!


 A Grand Cherokee eredete még egészen 1983-ig nyúlik vissza, amikor az American Motors Corporation (AMC) a kisebbik Jeep Cherokee (XJ) utódját tervezte. A Jeep Grand Cherokee  -már a Jeep márkanév alatt -  amerikai gyártó által gyártott és az ottani méretkategóriának megfelelő közepes méretű terepjáró sorozata, azóta is. Míg néhány egyéb terepjáró, beleértve a klasszikus Jeep-et is alvázas megoldást használnak, a Jeep Grand Cherokee mindig is a ma már jóval elterjedtebb önhordó karosszériás (monocoque, unibody) felépítést használja. 

A negyedik generációs (WK2) Grand Cherokee-t a  2009-es New York-i Autószalonon mutatták be, majd 2010 nyarán, 2011-es modellként került forgalomba. A szériát fejlesztés során a Chrysler vezetése a jövőbeni termékek példájául használta, hogy meggyőzze az Egyesült Államok szövetségi szabályozóit az akkoriban gyenge lábakon álló Chrysler jövőbeli életképességéről a szövetségi kölcsön megnyerése céljából. Ez a Chrysler 11. fejezetének átszervezésével zárult ugyanabban az évben. Amint azt az idő igazolta, ez sikerült nekik és mivel Amerikáról beszélünk, ebben a " jövőbeni termékek remek példája és irányvonala" maszlagban simán belefért egy ilyen 477 lóerős és 6,4 literes V8-as HEMI motorral szerelt fenevad is a modellpalettába. A Jeep azt állítja, hogy az új SRT8 13 százalékkal jobb üzemanyag-takarékossággal rendelkezik, mint elődje, szélesebb fordulatszám tartományban és a nagyobb benzintankkal a terepjáró mostantól akár 800 mérföldet is megtehet egyetlen tankkal...kérdés, mekkora is az a tank?  :-)

És hogy milyen testközelből ez a  20 colos kerekekre állított monstrum? Nos, 4,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, valami elképesztően brutál hangaláfestéssel, a motor erejét ötfokozatú automata váltó továbbítja és 250 km/órás tempónál elektronikus korlátozás vet véget a mókának. És ha már száguldás, a megállást sem bízták a véletlenre, előre hat-, hátra négydugattyús olasz Brembo fékrendszer került az autó alá. A Jeep márkanév elsősorban terepen verhetetlen, az SRT8 inkább való aszfaltos mókára, mint saras dagonyára.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése