Keresés ebben a blogban

2021. március 1., hétfő

A nyolc japánul hacsi, a hat pedig roku

 

           Toyota Corolla GT (AE86)

Kell hogy legyen benne valami, kell hogy valamit nagyon tudjon ez a típus. Hiszen ez a '83-'87 között készült Corolla sorozat egy középkategóriás családiautó-paletta része volt, túlzottan még szépnek sem mondanám, a Karotta-féle kétajtós lépcsős hátút meg különösen nem :-)
Szóval, nem szép, nem túl gazdaságos (az 1,6-os fénykorában is benyelte a 10-11 litert) és az idő múlásával tudjuk, a korrózióvédelmét sem vitték túlzásba a japánok. De valaminek akkor mégis csak kell lennie benne hogy 30 évvel a bemutatása után is világszerte rajonganak érte, imádják. Ha rövidre akarnám zárni ezt a posztot azt írnám, nézz rá ezekre a képekre. Érted már? Ennyi, viszont látásra!

....de ha kicsivel bővebb bejegyzést akarnék ide, akkor még beleírnám azt is hogy könnyen tuningolható 1,6-os 16 szelepes és 123 lóerős motor, orrmotor - hátsókerékhajtás, gyári speerdifi, alig 900 kiló amit versenycélokhoz még bőven tovább lehet csökkenteni, stb, stb. Apropó, meg is érkeztünk a lényeghez versenycélok = drift.
nyugi, van balkormányos változat is :)


És ha már versenyzés, ha már AE86 még egy fontos dolgot meg kell említeni. Lehet kicsit erősnek hangzik elsőre egy Bugattihoz mérni egy Toyotát, de a háború előtti Bugattiknak nagy erőssége  volt a megbízhatósága. Az olyan fokú megbízhatósága és talán lehet a kétarcúság jobb szó lenne ide, hogy az amatőr versenyző (akkoriban  szinte 99%-ban mindenki az volt, csak a kiváltságosak lehettek egy-egy gyári istállónál) a hétköznapokon használták az autót és a  hétvégén elmentek egy-egy versenyre, csillagtúrára amit esetleg meg is nyertek vele, majd a verseny végén hazagurultak a vassal. Ugyanaz az autó, két merőben eltérő felhasználási mód, mégis problémamentes, biztos használhatóság és garantált siker. Teccik érteni? Van egy hátsókerekes sperr-difis Toyotád, hétvégén kimész vele driftelni valamelyik környékbeli pályára vagy lezárt reptéri betonra, üveghangon pörgeted a motort órákon át, majd néhány óra múlva ugyanezzel az autóval a dugóban ácsorogva araszolsz a városban, hazafelé. Na ezt nem tudja sok autó utána csinálni és ezért lesznek az ilyen típusok vágyott ikonok, legendák. Persze a képeken látható példány erre a néhány utolsó soromra erős cáfolat - ezzel már nem araszolsz a városi dugóban. Na persze nem azért mert nem bírná, hanem mert ez ahhoz már túlzottan szénné van tuningolva, ez már bizony egy profin megépített versenygép.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése