Keresés ebben a blogban

2020. augusztus 29., szombat

Mercedes-Benz Biplace Sport Type 720 SSK (W06) 1929

Igazából, még egy Spanyol nemesnek sincs hosszabb neve, de hol van ehhez az autótörténeti ikonhoz képest egy bármilyen rangú nemes.

1928 és 1932 között a Mercedes összesen 32 példányt készített az SSK (Super-Sport-Kurz) modelljéből. A soros hétliteres hathengeres, kompresszor nélkül 170 lóerős a kompresszor bekapcsolása után a teljesítmény 225 lóerőre nőtt. Az SSK modellt 200 vagy 250 LE maximális teljesítménnyel is szállították. A múzeumban szereplő leírásban az autó Mercedes-Benz Biplace Sport Type 720SSK néven szerepelt és teljesítményét 235 lóerőben írták. Mercedes-Benz Biplace Sport 720-as típusú SSK 1929-ben készült, a motornak egyetlen felső vezérműtengelye és Roots kompresszora volt amelyet a főtengely hajtott és 7,1 literes motorral van felszerelve.

A Mercedes-Benz W 06 -os széria a K-modell származékaként jelent meg 1926-ban. Korának rendkívül nagy teljesítményű sportautói voltak, nagyon nagy hathengeres motorokkal és kompresszorral. Ezt követően megjelentek a továbbfejlesztett típusok az SS, az SSK és SSKL megnevezéssel. A leghíresebbek a kétüléses, rövid alvázra épült 2950 mm-es tengelytávval és 170 kilogrammal karcsúsított SSK, annak érdekében, hogy az autó könnyebb és mozgékonyabb legyen a versenykörülmények közt. Az SSK -k egyébként a világ legdrágább autójává váltak az 1930-as Bugatti Type 41 Royale mögött, amelyet 1987-ben 5,5 millió fontért árverésre bocsátottak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése