Keresés ebben a blogban

2018. november 10., szombat

Útszéli kép - MG (Rover) RV8

Ez aztán tényleg egy útszéli kép, azaz hogy út közbeni  ... menet közben, kapkodva fényképezve :-)

MG RV8 (1993-1995)

Remélhetőleg megbocsájtja nekünk ezt a kedves olvasó, ha másért nem,  tekintettel arra hogy egy igencsak ritkaságnak számító mindösszesen 2 évig gyártott (1993-1995) és alig  kétezres példányszámban megépült angol különlegességről van szó.


(MG B 1962-1980)
A klasszikus MG B -t rengetegen ismerik, népszerű és megbízható autók a mai napig is, erről nemrégiben mi magunk is megbizonyosodhattunk amikor egy világjáró Ausztrál csapattal futottunk össze Budapesten. De vissza a típushoz, a Mazda MX-5 1989 -es bevezetéséig az MG B Roadster dicsekedhetett azzal a címmel hogy a típus volt a világon a legnagyobb példányszámban eladott kétüléses nyitott azaz roadster típusa. Viszont a nyolcvanas évekre már rettentően elavulttá vált  és valamit lépni kellett az angoloknak. De mivel a nyolcvanas évek végéről beszélünk, az angol autóipar egy-két kivételtől eltekintve erős dögrováson volt. Ez is rányomta a bélyegét arra hogy a Rover csoport (Rover Group) ami akkorra már védőszárnyai alá vette az MG-t amolyan félmegoldások tömkelegével próbált válaszolni a japán kihívásra amit a Mazda MX-5 Miata jelentett. 1992-ben új testpaneleket készített a standard MGB formavilágához, hogy egy frissített a kor igényeinek megfelelő MGB modellt hozzon létre.




 A felfüggesztést csak kissé változtatták, a csomagtérajtót és az ajtókat meghagyták, valamint a hátsó dobfékeket(!!!) is. A beltérben furnérozott homokfenyő panelek és Connolly bőr volt. A motor az alumínium Rover V8 3,9 literes verziója volt, hasonlóan az MGB GT V8-ban korábban használthoz speer-difivel lett felszerelve. A motor 190 hüvelyk (142 kW) teljesítményt ért el 4.750 fordulaton,  0-100 -ra 5,9 másodperc alatt gyorsult. Súlyos hátrányként említették a korabeli tesztelők hogy a régimódi hátsó dobfékeknek és a hátsó laprugóknak köszönhetően az RV8 nem volt népszerű a kanyarvadászok körében és a szerpentineket sem különösen kedvelte :-)
A korlátozott MG RV8 termelés nagy része érdekes módon valahogy Japánban kötött ki - 1,579 db az előállított 1,983-ból - és vált kultikus járművé.  Háromszázharminc RV8-ast értékesítettek eredetileg az Egyesült Királyságban, bár több mint száz (valószínűleg akár 700 darab is) szürke-import révén  újra visszavándorolt az Egyesült Királyságba. Több forrás az MGB modell folytatásaként tekinti.



Az RV8 -as 2000 darabjának korlátozott termelését a Rover Group gyártotta az 1990-es években. Annak ellenére, hogy az MG B roadsterhez hasonló megjelenésű volt, kevesebb mint 5% -a volt egyező a két típus alkatrészeinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése