Metál-fény, alufelni, faberakás, légkondi és állófűtés, kartámlás székek.....biztos valami felső-kategóriás limuzin lehet az.
Micsoda???? ....hogy egy kisbusz, egy tizenéves Ford Transit ????
Hosszabb
távra tervezett kapcsoltunk végül futókaland lett, de maximálisan
megtudom érteni azokat akik szeretik és életformájuk részeként élik meg
ezt a kategóriát. Nem, az
Euroline nem egy lakóbusz mert
az azért teljesen más, de az utcaképet uraló, jellemzően egyen-fehér
kőműves, asztalos és egyéb brigádok transzportállására befogott fapados
igáslovak is nagyon messze vannak tőle. Talán a megfelelő megnevezés a
kempingbusz lehetne, hiszen az a jármű ami alapból rendelkezik beépített
(lehajtható) ággyal, kihajtható asztalkával egy rakás tárolórekesszel
és mindösszesen csak 7 személyes a megszokott 9 helyett, az azért kicsit
más mint a többi és kiérdemli a megkülönböztetést.
|
. |
A felszereltsége a kor és típustársakhoz
képest pazar, de az apró részletmegoldások is mutatják, ez egy másik
kategória. Már a külső jegyek is árulkodók, egyedi, csak erre a modellre
készült alufelnik, - bár valljuk be - nem túl gyakori kisbuszon a gyári
alufelni, ködlámpa (akkoriban ez sem volt az) és ami a legszembetűnőbb
az a kombisan egyben felemelhető csomagtérajtó, a szemnek megszokott
furgonosan kétfelé nyíló helyett.
|
. |
Fabetétek
a műszerfalon és az első ajtókon, hímzett Ford-logós szőnyeg a padlón,
kétzónás hűtés-fűtés/klíma a sofőrnek és a második-harmadik sorban
utazóknak és mindenütt azok a kényelmes, forgatható, karfás székek. A
hátsó kerékdobok fölött egy hatalmas fedeles rekeszeket és italtartókat
magába foglaló konzol, mindkét oldalon a csomagtartóban pedig az ágy
fix, hátsó része, az elejét a előtte lévő széksor adja lehajtva és
ráillesztve (persze, a fejtámlák nélkül). Az ablakokon függönyök amikkel
tökéletesen besötétíthető az autó ami remek dolog egy kempingezős,
autóban alvós alkalommal és még számos apró figyelmesség amit fel sem
soroltam.
|
. |
|
. |
Szóval, engem meggyőzött és igen is van
létjogosultsága ennek a kategóriának....tőlünk nyugatabbra, mert egy
ilyen autó, itthon, újban, átlagember számára szinte megfizethetetlen
:-(
Még egy tíz év felett példány ára is jóval húzósabb ebben a
felszereltségben mint egy kortárs alapmodellé, de tény a rengeteg
kényelmi dolgot és praktikus kütyüt meg kell fizetni újban és használtan
is.
|
. |
|
. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése