Keresés ebben a blogban

2018. szeptember 20., csütörtök

Kőművesbrigádok, kíméljetek!



Metál-fény, alufelni, faberakás, légkondi és állófűtés, kartámlás székek.....biztos valami felső-kategóriás limuzin lehet az.


 Micsoda???? ....hogy egy kisbusz, egy tizenéves Ford Transit ???? 

Hosszabb távra  tervezett kapcsoltunk végül futókaland lett, de maximálisan megtudom érteni azokat akik szeretik és életformájuk részeként élik meg ezt a kategóriát. Nem, az Euroline nem egy lakóbusz mert az azért teljesen más, de az utcaképet uraló, jellemzően egyen-fehér kőműves, asztalos és egyéb brigádok transzportállására befogott fapados igáslovak is nagyon messze vannak tőle. Talán a megfelelő megnevezés a kempingbusz lehetne, hiszen az a jármű ami alapból rendelkezik beépített (lehajtható) ággyal, kihajtható asztalkával egy rakás tárolórekesszel és mindösszesen csak 7 személyes a megszokott 9 helyett, az azért kicsit más mint a többi és kiérdemli a megkülönböztetést.



.
A felszereltsége a kor és típustársakhoz képest pazar, de az apró részletmegoldások is mutatják, ez egy másik kategória. Már a külső jegyek is árulkodók, egyedi, csak erre a modellre készült alufelnik, - bár valljuk be - nem túl gyakori kisbuszon a gyári alufelni, ködlámpa (akkoriban ez sem volt az) és ami a legszembetűnőbb az a kombisan egyben felemelhető csomagtérajtó, a szemnek megszokott furgonosan kétfelé nyíló helyett.




.

Fabetétek a műszerfalon és az első ajtókon, hímzett Ford-logós szőnyeg a padlón, kétzónás hűtés-fűtés/klíma a sofőrnek és a második-harmadik sorban utazóknak és mindenütt azok a kényelmes, forgatható, karfás székek. A hátsó kerékdobok fölött egy hatalmas fedeles rekeszeket és italtartókat magába foglaló konzol, mindkét oldalon a csomagtartóban pedig az ágy fix, hátsó része, az elejét a előtte lévő széksor adja lehajtva és ráillesztve (persze, a fejtámlák nélkül). Az ablakokon függönyök amikkel tökéletesen besötétíthető az autó ami remek dolog egy kempingezős, autóban alvós alkalommal és még számos apró figyelmesség amit fel sem soroltam.


.


.
Szóval, engem meggyőzött és igen is van létjogosultsága ennek a kategóriának....tőlünk nyugatabbra, mert egy ilyen autó, itthon, újban, átlagember számára szinte megfizethetetlen :-(
Még egy  tíz év felett példány ára is jóval húzósabb ebben a felszereltségben mint egy kortárs alapmodellé, de tény a rengeteg kényelmi dolgot és praktikus kütyüt meg kell fizetni újban és használtan is.

.
.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése