Keresés ebben a blogban

2012. május 30., szerda

Bezárt a Ferihegy 1 -es terminál





A Budapest Airport a Malév-csőd nyomán kialakult pénzügyi vészhelyzet kezelésére bezárja az 1-es Terminált




... ideiglenesen, az előrejelzések szerint 4-5 évre valamint egy sor más válságkezelő tervet hagytak jóvá pl.: 10,5 milliárd forintos fejlesztési program befagyasztásának részeként az idén semmiképpen nem épül meg a Cargo City, drasztikus takarékossági intézkedéseket vezetnek be és elbocsátanak mintegy 180 dolgozót.


Sajtóközlemény / Press release
Budapest, 2012. május 10.
"Budapest Airport: költözés a 2. Terminálra

Három héten belül, május 29-ről 30-ra virradó éjszaka
valamennyi légitársaság működését átköltözteti az 1. Terminálról a 2. Terminálra a Budapest
Airport. 2012. május 30-tól az easyJet, a Germanwings, a Jet2.com, a Norwegian és a Wizz
Air utasai egyaránt a repülőtér 2B termináljáról indulhatnak. Az érkezési terminál továbbra
is a kiindulás helyétől függ: a schengeni övezet országaiból a 2A, a nem-schengeni zónából
pedig a 2B Terminálra érkezik valamennyi utas.
Amint azt a Budapest Airport korábban bejelentette, ideiglenesen bezárja az 1. Terminált.
 A nemzeti légitársaság összeomlása nyomán keletkezett forgalomveszteség, illetve a vállalat
adóterheinek további növekedése miatt a repülőtér üzemeltetője számára nem maradt más
lehetőség, mint az üzemelés költségeit a két utasforgalmi terület összevonásával csökkentse.
Ezzel a lépéssel javítható az egyébként jóval modernebb infrastruktúrával rendelkező 2.
Terminál kihasználtsága.
A Budapest Airport jelenleg is tárgyalásokat folytat a MÁV (Magyar Államvasutak) és a BKK
(Budapesti Közlekedési Központ) szakembereivel az 1. Terminál melletti vasútállomás és a 2.
Terminál közötti zökkenőmentes tömegközlekedési kapcsolatok kialakítása érdekében. A
költözést követő első két hétben a Budapest Airport szerződéses földi személyszállító partnerei,
a Főtaxi és az AirportShuttle-Minibusz külön szolgáltatás keretében közlekedik a két terminál
között. A következő hetekben az utasok számára minden fontos információ megtalálható lesz a
Budapest Airport weboldalán. (www.bud.hu)
2012. május 30-tól az 1. Terminál, illetve a környezetében található nyilvános parkolókat a
repülőtér lezárja a közforgalom elől. A kisgépes és a légiáru forgalom az eddigi helyszíneken működik tovább, az 1. Terminál forgalmi előterén.

A Budapest Airport köszönetét fejezi ki az 1. Terminálon működő összes légitársasági
partnerének a jelenlegi, az egész magyar légiközlekedési iparág számára rendkívül nehéz
helyzetben tanúsított együttműködésért és megértésért. A repülőtér üzemeltetője továbbra is
azon dolgozik, hogy az utasok számára magasabb színvonalú szolgáltatásokat kínáló 2.
Terminálon a légitársaságok működéséhez is optimális feltételeket biztosítson.

További információ:
Hardy Mihály
kommunikációs igazgató
Budapest Airport Zrt.
Tel:
mobil:
e-mail:

A szerkesztők figyelmébe!
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. a HOCHTIEF
Concessions (49,666%) által vezetett német (4%), kanadai (18,167%), amerikai (10%) és szingapúri
(18,167%) befektetőkből álló konzorcium közös tulajdonában áll. A repülőtér két terminálja
jelenleg 31 légitársaságnak ad otthont, amelyek 2011-ben közel 8,9 millió utast szállítottak 40
ország több mint 92 célállomására."
a sajtó képviselői
....az utolsó gépek az állóhelyeken

Kiegészítés (2005-ből) : 
2005. július 15-i határidőre elkészült a Ferihegy 1-es terminál teljes átépítése.A műemlék terminált korabeli tervek alapján újították fel több mint 10 milliárd forintért, többségi eu-s forrásból. 
 A modernista stílusú épület rekonstrukciójánál a lehető legnagyobb területű utasforgalmi teret kellett kialakítani, ugyanakkor meg kellett őrizni az épület eredeti hangulatát. A létesítményt az eredeti állapotnak megfelelően állították helyre.
"Az átépítés csak az első állomása Ferihegy hosszú távú fejlesztésének, amelyet az átlagon felüli utasforgalmi növekedés tesz elengedhetetlenné.  Tovább kell folytatni a programot annak érdekében, hogy Budapest Közép-Kelet-Európa legdinamikusabban fejlődő légikikötőjévé válhasson" - mondta Hárskuti János, a Budapest Airport Rt. akkori vezérigazgatója.

 terminál a betonról
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése