A legek gépe a polgári repülésben
Kétszintes, négy hajtóműves, széles törzsű utasszállító repülőgép, jelenleg a legnagyobb utasszállító gép. Első felszállását 2005. április 27-én hajtotta végre a franciaországi Toulouse-ból, első menetrend szerinti útját 2007. október 25-én teljesítette Szingapúr és Sydney között a Singapore Airlines színeiben. Méretei és formája miatt hamar ráragadt a "púpos" és a „Superjumbo” becenév.
berakodás I. |
berakodás II. |
A típus főbb (jelenlegi) üzemeltetői :
Singapore Airlines, Qantas, Air France, Malaysia Airlines, Lufthansa,
Emirates, Thai Airways International, China Southern Airlines, Korean Air
. |
. |
Hossz : 73 méter
Magasság : 24,1 méter
Utastér szélesség : 6,5 méter (fő fedélzet)
5,8 méter (felső fedélzet/emelet)
Szárny fesztáv : 78,8 méter
Szárny felület : 846 négyzetméter
Legnagyobb felszálló tömeg : 590 tonna
...azért ezek elég beszédes számok :-)
. |
Egérmozi :
Itt is megvan a hosszútávú gépeken megszokott "szórakoztató központ" a székek háttámlájában.
Érintőképernyős lcd monitor + távirányító a kartámaszban (ezt pl a Boeing 777 is tudja) de az igazi egérmozi az a skycam -nek nevezett ötlet : egy kisegeret felültetnek a függőleges vezérsíkra (farok) aki erősen kapaszkodik es tart a kicsi kis mancsában egy webkamerát ami élő egyenes adásban közvetíti a képet (akár a repülés első pillanatától a legutolsóig) a hálás utasnak arra a kis LCD monitorra ami az orra előtt van. Egyszerű és nagyszerű ötlet, nem mellesleg igencsak látványos...bár repülés fóbiásoknak nem ajánlott :-)
Itt is megvan a hosszútávú gépeken megszokott "szórakoztató központ" a székek háttámlájában.
Érintőképernyős lcd monitor + távirányító a kartámaszban (ezt pl a Boeing 777 is tudja) de az igazi egérmozi az a skycam -nek nevezett ötlet : egy kisegeret felültetnek a függőleges vezérsíkra (farok) aki erősen kapaszkodik es tart a kicsi kis mancsában egy webkamerát ami élő egyenes adásban közvetíti a képet (akár a repülés első pillanatától a legutolsóig) a hálás utasnak arra a kis LCD monitorra ami az orra előtt van. Egyszerű és nagyszerű ötlet, nem mellesleg igencsak látványos...bár repülés fóbiásoknak nem ajánlott :-)
2011 nyarán a budapesti nemzetközi repülőtéren is járt egy A380 -as, ITT elolvashatod
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése