Ezzel az autóval döntött pályacsúcsot a legendás pilóta, Walter Röhrl 1987-ben a hírhedt Coloradói Pikes Peak hegyi felfutó versenyen.
Az Audi annak érdekében, hogy megismertesse az amerikai közvéleményt is márkával és a Quattro típusokkal benevezett a világ legismertebb hegyi versenyére, első alkalommal 1984-ben - "Race to the Clouds "
A 4301 méter magas hegység névadója Zebulon Pike Montgomery felfedező, aki feltérképezte azt az amerikai hadsereg részére. Az első futamot 1916-ban rendeztek, és ezt követően került sor rendszeresen, általában a nemzeti ünnepen, július 4-én. Az 1980-as évek elején a szervezők bevezettek egy új kategóriát raliban a high-tech autók / márkák részére.
A pálya 2866 méter magasan kezdődik, 20 km hoszú, az átlagos emelkedése 7 % -os és 156 kanyar nehezíti a pilóták dolgát akik a 4301 méter magasan érnek célba.
Az S1, amellyel Röhrl vett részt '87-ben :
2,1 literes öthengeres motor hosszirányba volt beépítve, a KKK K28 -as turbóval teljesítménye mintegy 440 kW (körülbelül 600 LE) 8000 ford. / perc és 590 Nm nyomatékot 5500 ford. / perc.
A cél közeledtével, a hegy tetején a rendelkezésre álló tényleges teljesítmény már "csak" kb 330 kW (körülbelül 450 LE) volt a levegő ritkulásának köszönhetően.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése