A Lancia a húszas években már ismert és elismert sportkocsikkal és szedanokkal örvendeztette meg vásárlóközönségét. Aztán 1929-ben jött a nagy gazdasági világválság és megtépázta rendesen a gyártókat és a vásárlóikat is. Ekkor döntötték el, hogy valami olcsó kis-közép kategóriás autót is felvegyenek a palettára, ebben a döntésükben lökést hozott az is hogy ekkor jelent meg a konkurens Fiat-nál az új 508 Ballila, pont az említett vevőkört megcélozva.
1933-1936 között gyártották, kétajtós kabrió (tipo 234) és négyajtós limuzin (tipo 231) kivitelben. Motorja 1196 köbcentis 35 lóerős V4-es (18° 15') és a legnagyobb sebessége óránként 105 km/h volt.
A képeken szereplő esküvői autó, fogalmazzunk szépen és mondjuk így: egyedi példány. Valaha 4 ajtós limuzinként született, de az esküvői autóztatás még az olaszoknál is erősen jelen van a veteránosok körében, ott pedig előnyösebb egy fehér kabrió mint egy zárt felépítmény, főleg hogy a négy ajtónak köszönhetően még egyszerűbben is megközelíthető a beltér az ifjú pár számára.
Lehet ezt szomorúan is elkönyvelni, hogy egy limuzint áldoztak fel a biznisz oltárán, de lehet felfogni ellenkezőleg is, egy limuzin megmenekült a pusztulástól és új formában sok örömet okoz gazdájának és bérlőinek is. Döntse el mindenki a maga ízlése szerint. Az autó még így is, tagadhatatlanul szép !
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése