Keresés ebben a blogban

2025. december 2., kedd

MG Cyberster


Az MG Cyberster azon ritka kategóriába tartozik amit előtte egyedül csak a Tesla - az is csak a kezdeti, kísérletezgetős időszakában - mert meglépni. Nem, nem a Tesla Roadsterről van szó, hanem az autóipar történelmének második elektromos roadsteréről, amit még csak nem is Elon Musk fémjelezte cég gyárt, hanem a kínaiak akik egy egykor patinás angol márka (MG  azaz Morris Garages) felfalt és bekebelezett nevének felhasználásával hódítják meg a világot. Immár ebben az egyenlőre szűk, réteg kategóriában az elektromos roadsterek piacán.

A kínai tulajdonban újjáélesztett - és mint már írtuk, egyébként brit eredetű - MG elég komoly tempót diktál mostanában. A kezdeti butácska, olcsó autóinak korszakát már kinőtték, pont úgy mint az autógyártással kapcsolatos gyermekbetegségeiket is, m int oly sok kínai márkára rájuk is jellemző, Európának és a világ autógyártásának komolyan kell már őket vennie!  Az európai piacon, de nálunk is már rendesen kezdi megvetni a lábát, amit többek között divatos autóinak, típuspalettájának és agresszív árazásának is köszönhet. A márka napjainkra 84 országban van jelen olyannyira, hogy eladások tekintetében Európában már a top 10-ben vannak eladás szempontjából!

Néhány éve még megmosolyogva írtunk egy 2013-as gyártású, azaz több mint tíz éve gyártott kínai autón, nos azóta már nagyot fordult a világ. 

A Cyberster erősségei a lenyűgöző elektromos teljesítmény, a futurisztikus és már most ikonikusnak mondható dizájn (beleértve az ollós ajtókat), és hogy ez a világ első kereskedelmi forgalomban kapható elektromos roadstere. Szóval, ez az MG Cyberster egy egészen izgalmas elektromos roadster, látványos cucc, de van neki pár kompromisszuma is. Amit kritikaként hallani az a közel 2 tonnás tömege ami valljuk meg, elég nagy súly egy kétülésese rodsternek, főleg, ha látványos vezetési élményt, sportos kanyarsebességet  vársz. Arról nem is beszélve, ez növeli az energiafogyasztást, befolyásolja a dinamikát, rugalmasságot  és bizonyos mértékben a vezethetőséget is. A puha tető miatt gyakori panasz a szélzajra és a tető zajszigetelésének minőségére is. Oké persze, ez egy kabrió természetes velejárója valamilyen szinten, de 2025-ben azért ezt lehessen már kicsivel jobban is megoldani egy autógyártónak  Ami viszont a jelenkor vívmányainak hátulütője, a vezetést segítő asszisztencia rendszerek túlérzékenysége mint például a  sávkövetés, sávtartó, adaptív tempomat néha idegesítően beleszól a vezetésbe, túlságosan  szabályos akar lenni, magyarul, nem engedi a sportautó tulajdonost kicsit sem zsiványkodni :-) De mindezeket talán feledteti a szép, vérpezsdítő forma, a stílus és az exkluzivitás. Ez utóbbit azért helyén kell kezelni, de a kínai autókhoz képest és azokhoz összehasonlítva mindenképpen van presztízse. Modern biztonsági és asszisztens rendszerek jellemzik valamint jó anyaghasználat és a  garanciára sem lehet panasz (Magyarországon pl. ez 7 év) 

 Összegezve, látványos és feltűnő az autó: “Lambo doors” , modern és látványos beltér — vonzza a tekintetet. Teljesítmény szempontjából vizsgálva, erős, jó a gyorsulása, ami azonnal reagál az elektromos hajtás előnyeire. GT verzió 3.2 s 0‑100‑ra.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése