Keresés ebben a blogban

2025. november 1., szombat

Ford Explorer EV


Nemrégiben megújította a Ford a márkalogóját, ami ha csak egy picit változott meg, talán kicsit egyszerűbb, hétköznapibb lett. A laikusok számára a változtatás talán alig észrevehető. Az új emblémán a kék ovált körülvevő króm díszítő szegélyt és vonalakat fehérre cserélték, valamint picit vékonyabb is lett. Ezzel szemben a „Ford” felirat pedig nagyobb lett, hogy jobban kitöltse a szilva formájú logót. Az én személyes benyomásom, az egész olyan egyszerűbb, dísztelenebb és puritánabb lett a króm nélkül.

Mindez csak onnan jutott eszembe hogy, a napokban összefutottam a Ford új típusával ami ismét az  Explorer nevet kapta. Ismét, mert ez a név már 1990 óta egy Amerikában gyártott Ford terepjáró / SUV típust takar, már hat generóció óta. De aki már megedződött azon hogy a cég rendszeresen porol le régi és jól csengő neveket és teljesen új értelmet ad neki (lásd: elektromos Ford Mustang és Ford Capri) már cseppet sem lepődik meg azon hogy most is ez történt.  Az Explorer EV mint ahogy a neve is mutatja, egy akkumulátoros elektromos kompakt crossover SUV (C-szegmens), amelyet immáron a Ford európai részlege gyárt a németországi Kölnben. További tőr a régi usa-Explorer rajongók szívébe, az autó a Volkswagen csoport MEB platformján alapul. Bemutatkozása során a Ford kijelentette, hogy a jármű a "német mérnöki technikát" ötvözi a márka "ikonikus amerikai SUV-designjával". Testvérautója a Volkswagen  ID.4 -es típusa. Amivel talán a cég marketingesei megpróbálnak kicsit vigasztalni a pr szövegben, a jármű nevét és formatervezési inspirációját az Egyesült Államokban gyártott nagyobb SUV- val osztja meg, amelyet a Ford „amerikai örökségünk felé mutat” 

Az Explorer opciói a hátsókerék-hajtású változattal kezdődnek, amely 168 féklóerő (170 PS; 125 kW) as lóerő. 55-össel van felszerelve kWh (52 kWh használható) akkumulátor, becsült hatótávolsága akár 350 kilométer is lehet. További opciók közé tartozik egy erősebb, egymotoros modell (286 lóerővel)  nagyobb 82 kWh  akkumulátor, amelynek névleges teljesítménye körülbelül 540 kilométer egy töltéssel. Ennek a modellnek a maximális töltési sebessége is 170 kW. Az Explorer zászlóshajó modellje kettős motorral rendelkezik, kombinált 335 féklóerő (340 PS; 250 kW), ugyanolyan akkumulátorral és töltési képességekkel, mint a középkategóriás modell. A legdrágább modell 490 kilométer hatótávolságra képes, akár 1400 kilogramm vontatási képességgel is. Minden modell képes 10-80 százalékos gyorstöltésre, körülbelül 25 perc alatt. 

Ez van, ez az új tendencia :-)
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése