Keresés ebben a blogban

2025. szeptember 3., szerda

Próbakör / Teszt : Lexus NX 300H


Az NX 300 -as egy stílusos, méreteiben középkategóriás luxus hibrid, amely a kifinomult formatervezéséről és a hibrid hajtás előnyeiről valamint hatékonyságáról ismert. És ettől népszerű, keresett típus!


 Toyota hibridről már volt itt szó a blogon, de ez most kicsit más, kicsit felsőbb polcról valóbb mint amaz. Ha nagyon röviden és megúszósan kellene írnom az autóról, az NX 300h tökéletesen tükrözi az autó prémium mivoltát – finom anyagok, ergonomikus belsőtér és a csúcstechnológia jellemzik. Különösen erős és jól szól a hifi hangrendszer, jó az az infotainment, praktikus a variálható csomagtér - főleg ha még figyelembe vesszük az aksikat és a hibrid mivoltát. Menet közben a hibrid rendszer csendes és hatékony, bár high‑speed tartományban visszafogottabb élményt kínál. Azért, ez az autó inkább a kényelemre, megbízhatóságra és hatékonyságra vágyóknak való, kevésbé azoknak, akik dinamikus, sportos élményt keresnek. A volán mögé ülve rögtön feltűnik, a műszerfal rendkívül attraktív, már-már  művészi hatású elrendezése és lenyűgöző anyaghasználata (bőr, fa és fém betétek) ami prémium hangulatot teremt. Ugyanakkor egyesek számára némileg túlzsúfolt lehet a gombok és vezérlők sokasága. Kiemelkedően jó az ergonómia és nem csak az ülésekről van szó, kellemes a  magas középkonzol lábbal érintkező része a térdig párnázott résszel, ami különösen kanyargós úton lehet hasznos és kényelmes. A bőrbevonatok, kontrasztos tűzések és puha tapintású felületek tovább emelik a belső eleganciáját és a kétszínű kárpitozás is rengeteget dob az összképen.

.

.
A 2,5 literes hengerűrtartalmú Atkinson-ciklusú benzinmotor és az elektromos segédhajtás össz teljesítménye 197 lóerő (145 kW), katalógus adatok szerint, minimális (≈5 l/100 km) fogyasztás mellett. Az E‑Four (AWD‑i) rendszer révén csak szükség esetén aktiválódik a hátsó villanymotor, így energia hatékony és dinamikus menetkaraktert kínál az autó.Vezetésben a NX 300h csendes, finom átmenetet produkál az elektromos és benzines hajtás között – ideálissá téve a városi közlekedést. A gyakorlatban, gyorsításnál és hibrid működésnél is előfordulhat visszafogott élmény, de ezt már írtuk, - ez nem egy sportautó. Természetesen aggodalomra semmi ok, azért így is szépen szedi a lábát!  Az e-CVT váltó igen megbízható és simán adagolja az erőt a városi használat során és mindeközben, takarékos is marad. A magyarországi tesztek alapján a valós fogyasztás városban ~8,6 l/100 km-es átlagfogyasztás jött ki.


.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése