A hot rod stílusirányzat kultúrája az amerikai autóipar egyik kulcseleme. Azonban egyetlen gyártó sem merészelte egy autógyárban, sorozatban, szalagon gyártott hot rodot piacra dobni, ráadásul a divatirányzatról kicsit lefújva a port, modernizált formában....egészen 1997-ig. A Plymouth, később Chrysler Prowler egy a divathullámot meglovagló retro stílusú autó volt amit 1997 és 2002 közt gyártott és forgalmazott a Daimler-Chrysler cégcsoport egy korábbi, 1993 -as koncepció autója sikere alapján, becsületükre legyen mondva, szinte változatlan formában dobták piacra. A típus bemutatásakor a tervező dizájner Thomas C. Gale elmondta, hogy az 1930-as évek autóinak tisztelete és szeretete inspirálta legújabb tervezési diadalát, a Plymouth Prowlert. Galenek egyébként akkoriban, többek közt egy 1932-es, Ford-alapú hot rod is volt a garázsában :-)
A Prowler hajtásláncát egy 24 szelepes, 3,5 l-es és 214 lóerős Chrysler SOHC V6 motort adta.
Az 1999-es modellévre a motort egy nagyobb teljesítményűre cserélték, 253 lóerővel amit 6400
fordulat / perc fordulaton adott le. Mindkét motort négysebességű Autostick félautomata sebességváltóval szerelték.
A sebességváltót a jármű hátuljában kapott helyet hasonló
elrendezésben, mint a C5 Corvette-nél vagy éppen a Porsche 944-nél is.
Ez az elrendezés elősegítette az ideális 50-50 %-os elülső-hátsó
súlyeloszlás és a Prowler volt hosszú idő után az első modell ami ismét hátsókerék-meghajtást használt a Plymouth égisze alatt.
Korszaka és kontinense nagymenőjével, a Dodge Viper- el ellentétben a Prowler számos olyan
funkcióval volt felszerelve, amely lehetővé tette akár a napi
használatot is, külső megjelenésével ellentétben teljesen használható
hétköznapi autó volt. Olyan átlagos, de a jó felszereltséget tükröző
kényelmi cuccai voltak mint pl. a kulcs
nélküli nyitás / nyomógombos indítás, elektromos ablakok és ajtózárak,
két légzsák (ne feledjük, a '90-es években járunk még csak) a bőr
sportülések és kormány, többlemezes CD-váltós audiorendszer, stb, stb.
A típusnak remek volt a fogadtatása, a közönség rajongott érte és egyetlen hátrányként csak a kissé harmatos motorerőt említették meg. Sikeresnek és népszerűnek tűnt, de mégsem hozta a várt eladási számokat. Az utolsó Prowler 2002. február 15-én hagyta el a gyárkaput, és a modell utódjaként később a Chrysler Crossfire-t hozták ki 2004-ben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése