Keresés ebben a blogban

2024. április 1., hétfő

Grillrács sütögetéshez (Land Rover series II, IIA)

A legenda szerint amikor a képeken látható Land Rover series II -t (1958-1971) felváltotta a frissített series III sorozata, az Ausztrál farmerok nagy felháborodását váltotta ki, mert az új modellnek már műanyag hűtőrácsa volt és nem az itt is látható fém.  Ezzel az újítással az volt a bajuk a remek farmeroknak ott lent délen, hogy a régi fém hűtőrácson 2 csavar gyors oldásával remekül lehetett grillezni a  húst, esetleg a frissen elcsapott kengurut sütögetni az út szélén (...)

A II. világháború után az angol autóipar is nagyon nehezen talált magára, kellett valami nagy dobás mint pl a franciáknak a Citroen kacsa, a németeknek a Vw bogár  ami újra lendületbe hozná a termelést és a Rovernél is valami olcsó, igénytelen autóban gondolkodtak, csak ők kicsit más irányt vettek mint a fent említett másik két gyártó. Ők nem a népautó alapjait tették le hanem a polgári terepjárózás alapkövét, ez volt a Land Rover Series I. 1948-ból. A második sorozat 1958-ban jelent meg  már kétféle méretben Land Rover 88 (2200 mm) és a Land Rover 109-es (2800 mm) tengelytávval. Megjelenésétől kezdve ez volt az első sorozatgyártású, civil négykerék-meghajtású autó, - ne feledjük, a legelsők mint mezőgazdasági gép, nem mint katonai jármű jelentek meg -  levehető ajtókkal és kemény tetővel. A hagyományos személygépkocsi és teherautó-alvázzal ellentétben ez a típus masszívabb, teljesen "dobozhegesztett" vázat használt. Ezenkívül a háború utáni acélhiány és az alumínium felesleg miatt a Land Roverek nem rozsdásodó alumíniumötvözet karosszériákat kaptak, ami kedvezően hat a súlyra és  a hosszú élettartamra is. A legtöbb sorozatmodell laprugós felfüggesztéssel rendelkezett és választható volt két- vagy négykerék-hajtással is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése