Keresés ebben a blogban

2023. augusztus 1., kedd

Renault Sport Spider - egy radikális francia

kukktojás, -nincs szélvédője, mégsem Cup-os autó.... 
 

Egzotikus formákkal nem feltétlen csak a nagy szuper-sportkocsi gyárak tudnak előállni. 
A francia Renault az 1996-os évre egy szenzációs kocsival lépett a porondra, mely méltó követője lehet a már klasszikus Alpina A110, Alpina V6 és R5 turbó legendás típusainak. Autórajongó készítették autórajongóknak, ez egy varázslat két személyre szabva

 

1994 szeptemberében W94 néven a Renault, valami egészen (tőle) újat,  szokatlant kotyvasztott a Renault Sport versenyrészlegük boszorkánykonyháján, ezúttal nem a versenypályákat megcélozva, hanem az országutakat és a hétköznapi de némi benzingőzzel beoltott felhasználókat. A '95-ös Genfi szalonon,  már mindenki megcsodálhatta ezt a remekművet a Renault Spider-t és hogy tovább fokozza a gyár a boom-ot,  bejelentették hogy piacra dobják a gépet. Ja, hogy még nem írtam le hogy nézett ki az autó és miért volt akkora szenzáció ?

Kétszemélyes, teljesen nyitott roodster, aluminium vázzal ( Hydro-aluminium ) rajta műanyag héjszerkezet, középmotor (2,0-16V Laguna ) a hátsó tengely és a pilótafülke közt elhelyezve. Gyorsulása 0-100 km/h-ra 6,9  másodperc és közel 150 lóerő mozgat alig 930 kilógrammot ( száraz tömeg) és végül, de nem utoljára egy csodaszép extra lapos forma "sirályszárnyas" ajtóval. 

Bolondult érte a nép......pedig nem volt olcsó mulatság. Összesen 1730 + 90 darabot gyártottak belőle 1996 és 1999 közt. A + 90 darab a Spider Trophy kupasorozat részére készített példányokat takarja. Ezek a szériánál kicsit "mérgesebbek" voltak fék és motor terén is, nagyobb-erősebb bukócsövet kaptak és még az  aprócska első szélvédőjüktől is megszabadították a gyári szerelősoron őket. Ezt a versenysorozatot váltotta fel a Clio Cup.

(Kép : internet)

 

A tervezők célja tökéletesen sikerült : ötvözni  a Clio Williams motorját a Twingo súlyát és az Alpina fékeit, egy exkluzív autóban. Mielőtt bárki, hirtelen felindulásból úgy döntene hogy Spider-t akar venni, kösse fel a gatyát.
Hazánkban nem forgalmazták ( csak egy-két példányról lehet tudni : egy híres Renault kereskedő autóversenyző fiánál (!!!) és egy pátyi autógyűjtőnél van egy-egy darab ) és Európában is 25-30 ezer eurónál startol az ár....

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése