![]()  | |
| kukktojás, -nincs szélvédője, mégsem Cup-os autó.... | 
Egzotikus formákkal nem feltétlen csak a nagy szuper-sportkocsi gyárak tudnak előállni. 
A francia Renault az 1996-os évre egy szenzációs kocsival lépett a porondra, mely 
méltó  követője lehet a már klasszikus Alpina A110, Alpina V6 és R5 turbó
legendás típusainak. Autórajongó készítették autórajongóknak, ez egy varázslat két személyre szabva 
1994
 szeptemberében W94 néven a  Renault, valami egészen (tőle) újat,  
szokatlant kotyvasztott a Renault Sport versenyrészlegük  boszorkánykonyháján, ezúttal nem a versenypályákat megcélozva, hanem az országutakat és a hétköznapi de némi benzingőzzel beoltott felhasználókat. A '95-ös Genfi szalonon, 
 már mindenki megcsodálhatta  ezt a remekművet a Renault Spider-t és 
hogy tovább fokozza a gyár a  boom-ot,  bejelentették hogy piacra dobják a
 gépet. Ja, hogy még nem írtam le  hogy nézett ki az autó és miért volt akkora  szenzáció ? 
Kétszemélyes, teljesen nyitott roodster, aluminium vázzal ( Hydro-aluminium ) rajta műanyag héjszerkezet, középmotor (2,0-16V Laguna ) a hátsó tengely és a pilótafülke közt elhelyezve. Gyorsulása 0-100 km/h-ra 6,9 másodperc és közel 150 lóerő mozgat alig 930 kilógrammot ( száraz tömeg) és végül, de nem utoljára egy csodaszép extra lapos forma "sirályszárnyas" ajtóval.
Bolondult
 érte a nép......pedig nem volt olcsó mulatság. Összesen  1730 + 90 
darabot gyártottak belőle 1996 és 1999 közt. A + 90 darab a  Spider 
Trophy kupasorozat részére készített példányokat takarja. Ezek a  
szériánál kicsit "mérgesebbek" voltak fék és motor terén  
is, nagyobb-erősebb bukócsövet kaptak és még az  aprócska első szélvédőjüktől is  
megszabadították a gyári szerelősoron őket. Ezt a versenysorozatot  
váltotta fel a Clio Cup.
![]()  | 
| (Kép : internet) | 
A
 tervezők célja tökéletesen sikerült  : ötvözni  a Clio Williams motorját
 a Twingo súlyát és az Alpina  fékeit, egy exkluzív autóban. Mielőtt 
bárki, hirtelen felindulásból úgy döntene hogy Spider-t akar venni, kösse 
fel a gatyát.
Hazánkban nem  forgalmazták ( csak egy-két példányról lehet
 tudni : egy híres Renault  kereskedő autóversenyző fiánál (!!!) és egy 
pátyi autógyűjtőnél van  egy-egy darab ) és Európában is 25-30 ezer 
eurónál startol az ár....



Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése