Keresés ebben a blogban

2022. március 6., vasárnap

Egy furcsa angol főnemes


               Rolls-Royce Camargue

Az angol márka ikonikus példányait senkinek sem kell bemutatni azok közül akik kicsit is át vannak itatva legbelül benzingőzzel. A Silver Shadow-t a Spiritet a Dawn-t vagy egy korai Ghost-ot vagy a modern Phantom formáit már-már körvonalairól felismerni, annyira jellegzetesek és már megjelenésükkel is azt sugározzák amire kitalálták őket, a jólét, a stílus és a luxus netovábbjai. 

Erre itt van ez a Pininfarina formatervű autó, ami eleve csak kétajtós, igazából nincsenek  jó arányai és különösebben nem is szép, de azért - vagy pont emiatt - valami megfoghatatlan,  különleges aura lengi körbe. Ez a típus azoknak szól, akik nem csak a barokkos Rolls-ot szeretnének maguknak, hanem valami igazi ínyenceknek való luxusautós finomságot.


A márka szeretőinek technikailag semmi újdonságot nem hozott a kor és márkatársaihoz képest, ugyanaz a 6,750 köbcentis, V8-as benzinmotor van benne mint pl. a Silver Shadow vagy a Camargue modellekben is, természetesen ugyanazzal az amerikai származású GM Turbo Hydramatic  automata váltóval. A teljesítményét szemérmesen még ekkoriban sem adták meg, előszeretettel és sejtelmesen  használták a "még a pont elegendő"megfogalmazást a gyári prospektusok, ez egyébként a gyakorlatban kb. 260 lóerő körüli értéket jelent.


 A megosztó formáján kívül volt még egy dolog ami piszkálta a csőrét a vaskalapos, ortodox Rolls márkahívőknek és vásárlóknak. Nem tökéletesen függőleges hűtőráccsal tervezték a típust, hanem pár fokkal megdöntve, szemmel alig láthatóan az Emily szobrocska alatt. Nem hinném hogy ez lenne az oka, de tény hogy az 1975 és 1986 között készült a Camargue-ból  mindösszesen csak 530 darabot gyártottak. Mondjuk, így közel negyven évvel a típus gyártásának befejezése után ez a tény igencsak jót tett az exkluzivitásnak és persze az árának is. 

Talán még az sem ront sokat a befektetői árán hogy, egy 2008-as minden idők 100 legrondább autóját tartalmazó autós blog szavazásán "feltűnően alulra került a listán" és hogy az írás szerint "igazán szörnyű volt, bármennyire is jól fogyott". James May a népszerű autós újságíró és televíziós műsorvezető azt mondta az autóról, hogy a Camargue "nem is csúnya. Van jelenléte, mint annak a mopsz arcú, de jól öltözött fickónak a kocsmában"  :-)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése