Keresés ebben a blogban

2020. május 29., péntek

Mercedes SL (R129)

Telik az a rohadt idő (...)

Nézegettem, nézegettem és igazából nem is esett le elsőnek, mi is az a furcsa ebben a konkrét SL-ben? Az autó szemmel láthatóan eredeti és szép állapotú, bele pillantva az is feltűnik hogy, az órája  viszonylag kevés kilométeres, egyszóval kívánatos....egy szép és kívánatos kétüléses roadster, még ma is......hmm, még ma is?

Igen, basszus leesett mi is itt a furcsa..... ez az R129-es SL Merci OT-s rendszámú, ma már egy muzeális minősítésű veterán!!! 


A Mercedes-Benz az R129 SL típusát 1989 és 2001 között gyártotta és  az R107 -es szériát váltotta le vele. Az 1984-ben tervezett R129 a Mercedes-Benz W124 lerövidített padlóvázára épült.  Az új SL-osztályt az 1989 márciusában megrendezett genfi ​​autókiállításon mutatták be, és még ebben az évben az Év Autója szavazáson a második helyezett lett a nyertes, Citroen XM mögött. Számos innovatív részletet tartalmazott a sorozat, például az opcionálisan megrendelhető elektronikusan vezérelt csillapítású futóművek (Adaptive Damping System) vagy az aktív tárcsázás funkcióra is képes beépított mobil telefon, Xenon HID fényszórók szériában az SL 600-on, rendelhető opcióként  az SL 500-on - ne feledjük, a '90-es évek legelején járunk - és ez volt az első olyan nagyszériában gyártott személygépjármű, amelyben a biztonsági övek az oszlopok helyett az ülések támlájába voltak integrálva. A standard funkciók száma magas volt, az ablakok, a tükrök, az ülések és a hidraulikusan átváltható tető elektromos működésével. Az 1994-es  modellévtől kezdve a Mercedes-Benz időről időre speciális SL-modelleket kínált, mint például az 1994-es Millennium Edition autók vagy a 2000-es modellév SL-kiadásai.

Az R129 Mercedes típus 1991-ben Nagy-Britanniában fokozott médiafigyelmet kapott, amit nem a magas szintű technológiának, prémium minőségnek, vezetési élményének vagy valamilyen műszaki témában elért bravúrral volt kapcsolatos, hanem annak köszönhetett hogy,  Diana walesi hercegnő eladta Jaguar XJS-ét és ezt követően egy mélyvörös 500 SL-t használt (J548LRP rendszámmal) és ezzel a királyi család első olyan tagja lett, aki nem egy Brit birodalmi márkát használt hanem egy idegen típust. Ez nem volt vita nélkül és heves médiavihart váltott ki a bulvársajtóban. A média nyomása végül arra kényszerítette a hercegnőt, hogy 1992-ben visszaküldje az autót a Mercedes-Benz-nek és ami egyébként azóta is a  Mercedes-Benz  Múzeumban lakik. Ezen kis kitérő után, térjünk vissza a mi kis kék OT-s autónkra, hogy újra megállapíthassuk, mocskosul rohan az idő és ez az autótípus ma már több mint harminc éves  :-(



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése