Keresés ebben a blogban

2016. október 25., kedd

356 C


Kicsi  lapos, békaszemű és dübörgő boxer hangja van.  Vágyak tárgya, nagyon menő és rettentő drága. Mi az ? 


1947-ben a Porsche tervezőiroda belefogott egy saját típus tervezésébe. A szemük előtt lebegő cél egy egy olcsó, könnyű sportautó megépítése volt, lehetőleg minél több, már létező alkatrész felhasználásával. Mivel rendelkezésükre csak a bogárhátú Volkswagen alkatrészei álltak, (Porsche nevéhez köthető a legendás népautó megtervezése is és kezdetektől fogva szoros kapcsolatban áll a két cég a mai napig is) ezért a tervezés során a legtöbb műszaki megoldást a Bogártól vették át.


Az  sorozatgyártásra érett, kész autót az 1949-es Genfi Autószalonon mutatták be a nagyközönségnek. Ez volt a 356 A sorozat. Farmotoros,  karosszériája acéllemezből készült, acél zártszelvény vázzal. Motorja 1086 köbcentis, az autó óriási sikert aratott,  a kis cég alig győzte teljesíteni a megrendeléseket. Aztán szép sorjában jöttek a fejlesztések is,  egy 1300-as, majd később egy 1500-as motor, (ekkor már az eredetileg alapul szolgáló VW Bogár motor 25 lóerős teljesítményének a többszörösét produkálta) a  Volkswagen váltót is felváltotta egy saját, Porsche fejlesztésű szinkronizált darab.



A siker lavinaszerű volt amivel lépést  kellet tartani, amit csak a folyamatos fejlesztéssel, modernizálással és a típuspaletta bővítéssel lehet megtartani. Jött a második szériája, 356 B néven, némileg módosított karosszériával és beltérrel és folyamatosan fejlődtek a motorok is.  1961-ben már  kétliteres 130 lovas boxer-farmotor tolta a Carrera 2000 –es modellt. Rengeteg más 356 alapú autó került ki a cégtől, erre autós lexikonok  sokasága próbál tiszta képet nyújtani a kusza típuscsaládok és modell paletták útvesztőjében, mi most csak érintőlegesen, nagy vonalakban haladva tekintjük csak át a 356-os legendát, legyen elég csak annyi, az utolsó C széria 1963-ban jelent meg. Módosították a  kormányszerkezetet, kerékagyakat az autó négy darab ATE tárcsafékkel és átrajzolt vonalú karosszériával állt a vásárlók elé. Végül 1965-ben befejezték a 356-os gyártását.


Bővebben ITT olvashatsz még Porsche témában a blogon!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése