Keresés ebben a blogban

2016. július 24., vasárnap

Tesla Roadster



Úgy gyorsul mint egy sportmotor  (3,9 sec / 100 km/h) miközben környezetkímélőbb a legmodernebb eco-autóknál is a konnektorból táplálkozó Tesla Roadster. A nyári cars & coffe rendezvényen sikerült egy hazai példányra körbecsorgatni a nyálam.


A Tesla saját dizájnerei (is) csiszolgatták a könnyű karbonkarosszéria végső formáit és idomait, de azért letagadhatatlan a Lotus eredet. Az autó ugyanis az utóbbi idők egyik legkönnyebb és legkarcsúbb sportkocsijának, a Lotus Elise-nek a padlólemezére épült, vannak közös alkatrészei is ezzel a modellel, például a szélvédő, a légzsákok, a gumik, a műszerfal és a kerékfelfüggesztés egyes elemei. Mindössze 3,94 méter hosszú, 1,12 méter magas és a súlya is csak alig 1300 kg.

A Roadster volt a  Tesla Motors első terméke. A lítium-ion akkumulátor egyszeri feltöltésével az autó 394 km megtételére képes. A kocsi elektromos fogyasztása  megfelel 1,74 l/100 km benzinfogyasztásnak. Háromfázisú, négypólusú elektromotorja van és 13000-es (!!!) fordulatszámon érhető el a  248 lóerős teljesítmény. Váltója kétsebességes Magna márkájú szekvenciális váltó. Hátsókerékhajtású, középmotoros. 1220 kg-os tömegéből kb. 400-450 az akkumulátoré, melynek feltöltési ideje három és fél óra, becsült élettartama 160,000 km.

.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése