Keresés ebben a blogban

2015. április 16., csütörtök

egy Porsche , de ez most nagyon más


Egy nyitott tetős, tűzpiros PORSCHE.
Ugye jól hangzik? Csak hát egy kicsit más mint amire az ember elsőre gondolna pedig anno mezőgazdászok százai egy ilyenre is pont úgy csorgatták a nyálukat és vágyakoztak rá mint te kedves olvasó, egy dögös tűzpiros sportkocsira ugyanezzel a márkanévvel.



A szálak még a háború előtti időkre nyúlnak vissza amikor Hitler a Volkswagen népautó mellé megálmodta a néptraktort Volkstraktor-t is és a dolog valahogy ebben az esetben is mint a népautónál, Ferdinand Porsche tervezőasztalánál kezdett megszületni. A cél itt is, egy olcsó és nagy tömegek számára elérhető eszköz volt. Aztán ugye ott volt a II. világháború ami érthető okokból lassította a projektet ami konkrétan sülyésztőbe is került (szemben a Volkswagen népautójával) így csak ötvenes években kerül újra felszínre a tervek. A legyártott darabszám 1961-re már elérte a 16000 darabot, de 1963-ban az egész gyártósort eladták a Renault-nak. A gyártási periódus során léteztek egy, két  valamint három és négyhengeres motorral szerelt típusok is 850-től egészen  3500 köbcentis hengerűrtartalommal. A típuskódok rengetegébe most nem is mennék bele a dolog bonyolultsága miatt, legyen annyi elég hogy  P111 és a Junior volt a ranglétra alján és a Mester 400 -as sorozat volt a csúcs. Az itt látható képek egy Budapesten (!!!) újjászületett Porsche Junior kis-traktort mutatnak be.



.


,





.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése